Anbefalte innlegg

hei skulle shine litt på passaten til kusina min når jeg hadde vasket den skulle jeg låse opp men bilen hadde låst seg så når jeg tok i håndtaket.låste opp med nøkkelen men nå vill ikke fører døra opp fra utsiden den funker bare fra innsiden og jeg får opp alle de andre dørene: bh :virker som håndtaket ikke tar tak når jeg prøver og åpne døra noen som vet hvordan man fikser det??eller har vært borti det samme problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at noen bakluker har en slik funksjon, som gjør at man må låse opp manuelt med nøkkel om man har prøvd å dra i håndtaket mens det var låst. Mulig du har prøvd dette allerede men :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm er det vanelig nøkkel på 2008 3c??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke keyless go på bilen? Vet at faren min har hatt slike problemer med sin, som har keyless go, men da hadde du vel vistt det :) Virker det som om bare håndtaket ikke tar tak, eller kan det være at selve låsen på førerdøren ikke går opp? Går an å bruke reserve-/nødnøkkelen, plastsak du trekker ut av "nøkkel/fjernkontrollen", stikker plastnøkkelen inn i hullet under plastdekselet som dekker låsen og vipper ut. Så kan du bruke plastnøkkelen i låsen. Da finner du i alle fall ut om det er noe med håndtaket eller selve låsen, ville jeg tro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke keyless go på bilen? Vet at faren min har hatt slike problemer med sin, som har keyless go, men da hadde du vel vistt det :) Virker det som om bare håndtaket ikke tar tak, eller kan det være at selve låsen på førerdøren ikke går opp? Går an å bruke reserve-/nødnøkkelen, plastsak du trekker ut av "nøkkel/fjernkontrollen", stikker plastnøkkelen inn i hullet under plastdekselet som dekker låsen og vipper ut. Så kan du bruke plastnøkkelen i låsen. Da finner du i alle fall ut om det er noe med håndtaket eller selve låsen, ville jeg tro..

hey i`m not a mekaink:) ja det er key less go så er bare og sprette av det lille plat deksele som sitter over låsesylinderen?huff alt fro my eletrisk tul med disse bilene hater slikt fant masse sink slip på bilen også bare 2 år gammel faen det er jo mer rust på den enn det var på gamle cupraen din jo: smil :

ja virker som ikke håndtaket ikke tar tak.vanelig problem på disse eller??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig feil at vaieren til yttre dørhåndtak strekker seg og dermed klarer man ikke å åpne døren lengre. Har også vært borti at holderen til det yttre dørhåndtaket inne i døren har knekt også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en kjent svakhet på disse bilene. Har hatt samme feil på den ene bilen min, som ikke har keyless.

Er bilen Norsksolgt og under 5 år byttes dette på reklamasjon hos et merkeverksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hey i`m not a mekaink:) ja det er key less go så er bare og sprette av det lille plat deksele som sitter over låsesylinderen?huff alt fro my eletrisk tul med disse bilene hater slikt fant masse sink slip på bilen også bare 2 år gammel faen det er jo mer rust på den enn det var på gamle cupraen din jo: smil :

ja virker som ikke håndtaket ikke tar tak.vanelig problem på disse eller??

Ja, det er en liten "slisse" på undersiden av dekselet. Ja, faren min har hatt litt tull med det, like greit å unngå for mye av slikt elektrisk utstyr. Elektronikkfeil er jo gjerne en gjenganger på mange biler.

Vedr. sinkbobler (regner med det er det samme som sinkslipp?), så hadde jeg ingenting på min -02 Passat, men på siste Passat'en (3C) ble begge dørene på h. side + bakluken lakkert pga sinkbobler. Oppdaget deretter noen små på venstre fordør, men tar jo 3 måneder før man får time, så den blir det ny eier som tar. De sier det ikke er større problem på VW enn på andre..

Ja, det var vel ikke rust på Cupra'n min??? :) Vel, hele høyresiden ble jo lakkert etter et lite uhell sidelengs på våt is, ca 10-20 km/t i det jeg skulle parkere ved siden av en annen bil. Aldri godt å vite hva som skjer etter lakkering.. Toledo'en jeg hadde før den hørte jeg hadde rustet litt, der var jo hele bilen lakkert (utenom panser, tak og bagasjelokk) pga hærverk. Noen jævler som ripet opp hele bilen og sparket inn en dør utenfor Colosseum Kino. Heldigvis hadde Gjensidige og NAF et glimrende samarbeid som gjorde at dette ble dekket uten en krone i egenandel eller bonustap. Men nå ble det rimelig avsporing, hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig feil at vaieren til yttre dørhåndtak strekker seg og dermed klarer man ikke å åpne døren lengre. Har også vært borti at holderen til det yttre dørhåndtaket inne i døren har knekt også

er nok en av de to som har skjedd takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en kjent svakhet på disse bilene. Har hatt samme feil på den ene bilen min, som ikke har keyless.

Er bilen Norsksolgt og under 5 år byttes dette på reklamasjon hos et merkeverksted.

bilen er 2 år men har gått 94000 så døra har vel gått mye opp og igjen.men veldig typisk at det skjer når jeg har bilen og de har ikke skjedd dem en eneste gang: bh :

men godt og høre at det blir fikset på reklamasjon ble litt roligere nå så får meg litt utgifter

takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er en liten "slisse" på undersiden av dekselet. Ja, faren min har hatt litt tull med det, like greit å unngå for mye av slikt elektrisk utstyr. Elektronikkfeil er jo gjerne en gjenganger på mange biler.

Vedr. sinkbobler (regner med det er det samme som sinkslipp?), så hadde jeg ingenting på min -02 Passat, men på siste Passat'en (3C) ble begge dørene på h. side + bakluken lakkert pga sinkbobler. Oppdaget deretter noen små på venstre fordør, men tar jo 3 måneder før man får time, så den blir det ny eier som tar. De sier det ikke er større problem på VW enn på andre..

Ja, det var vel ikke rust på Cupra'n min??? :) Vel, hele høyresiden ble jo lakkert etter et lite uhell sidelengs på våt is, ca 10-20 km/t i det jeg skulle parkere ved siden av en annen bil. Aldri godt å vite hva som skjer etter lakkering.. Toledo'en jeg hadde før den hørte jeg hadde rustet litt, der var jo hele bilen lakkert (utenom panser, tak og bagasjelokk) pga hærverk. Noen jævler som ripet opp hele bilen og sparket inn en dør utenfor Colosseum Kino. Heldigvis hadde Gjensidige og NAF et glimrende samarbeid som gjorde at dette ble dekket uten en krone i egenandel eller bonustap. Men nå ble det rimelig avsporing, hehe...

var en liten boble ve hjulbua bak men den ble tatt når jeg lakkerte cupraen i fjor ellers var det ikke noe mer bare panseret som forrige eier ødela: bh :prøvde og fikse det litt men ble ikke bra også er frontfanger ikke bra etter at den hangfast når jeg rygga: bh :men skal gå over med regrims bytte og litt andre ting før jeg selger så får jeg se hvor mange penger det er igjen så blir det ny frontfanger og panser kanskje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst det ikke går på garantien sindre så gi meg en pling så kommer jeg ned å hjelper deg med å demontere og sjekke hva som er årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde og låse opp med nøkkelen slik henning så men da ville ikke bilen låse opp i det hele tatt: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst det ikke går på garantien sindre så gi meg en pling så kommer jeg ned å hjelper deg med å demontere og sjekke hva som er årsaken.

takk for det arve:) håper det går på reklamasjonen siden bilen er 2 år eller så hører du fra meg.veldig hyggelig at du vil hjelpe til det setter jeg stor pris på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er 2 år men har gått 94000 så døra har vel gått mye opp og igjen.men veldig typisk at det skjer når jeg har bilen og de har ikke skjedd dem en eneste gang: bh :

men godt og høre at det blir fikset på reklamasjon ble litt roligere nå så får meg litt utgifter

takk for svar:)

Min var over 3 år og gått ca 102.000 når det ble byttet så du skal ikke ha noe problemer. Du er jo til og med innenfor den ordinære garantitiden !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEI ALLE SAMMEN.

Er ikke fan av å lage nye tråder når man har gamle som beskriver problemet man har, så utnytter derfor denne tråden!

Har en 2007 Passat 3C med kessy (ikke at det har noe å si), og jeg sliter som nevnt lenger opp her med å åpne sjåførdøren.

Det hele startet som en sporadisk feil, som kom og gikk, men nå i de siste par månedene kommer jeg overhodet ikke inn i bilen. Det kjennes ut som om døra er låst, og at den ikke tar "tak" i åpnemekanismen. Alt fungerer fra innsiden, har de siste månedene strekt meg via baksetene for å åpne bilen, fruen begynner nå å bli mektig lei av dette. Siden jeg nettopp er ferdig med oppussing av et soverom, fant hun ut at det var på tide at jeg iverksatte med å fikse døra på bilen.

Kan noen komme med noen glitrende idéer her, og gjerne forklaring på hvordan det er å demontere hele begge dørtrekkene for å komme til låsekassen/låsemekanismen. Håper noen kan komme med noen gode tips her, da jeg ikke ønsker å demontere for å feilsøke i "blinde".

Marius.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga. fukt i bowdenwire mellom yttre dørhåndtak og dørlåsen, går wire tregt/returnerer ikke skikkelig i kulde/minusgrader. Dermed er dørlåsen halvveis betjent fra håndtaket og veit da ikke om den skal åpne/stenge/låse etc. Den går på en måte i "vranglås" Uansett bør wiren skiftes. Evt. demonter wire og legg den i frostvæske over natta før den monteres igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndtaket på denne bilen ble byttet på garanti så hva feilen på den var veit jeg ikke dessverre. Fikk aldri døra opp fra utsiden bare innsiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med dørene på min 3c og, vist en dør blir prøvd åpnet mens den er låst så funker ikke dørhåntake utv lengre. men så etter alt fra samme dagen til 1 måned så fungerer det fint igjen :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært likt på min Passat, men nå er førerdøra helt død.

Har en tanke om å kjøpe en komplett dør fra vraket bil, men har ikke tatt helt tak i det ennå. Mulig jeg også kjøper ny wire fra møller, da den angivelig har blitt oppgradert i forhold til tidligere modeller som var svært følsomme for fukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.