225/35 på 19x8,5 på Passat 3BG. Kan jeg senke mye?

Anbefalte innlegg

Sitter her og skal snart bestille meg sommerdekk.

 

Etter å ha lest litt rundt forbi på forumet så ser det ut som jeg havner på 225/35-19 på 8,5" felg fremme og 235/35-19 på 9,5" felg bak. Disse har begge ET35.

 

Bak virker det som om det er god klaring med 235/35-19 ettersom jeg kunne se nå jeg prøvemonterte. Fremme har jeg ikke fått testet med dekk på så jeg er litt usikker på om jeg kan senke så mye som jeg vil med 225/35-19 eller om jeg faktisk må bite i det sure eplet og gå for 215/35-19 som ikke har høy nok LI til min bil.

 

Bilen var senket 35mm når jeg testet, men blir justerbart og det blir laaavt.

 

Håper det er noen med 3BG som har noen bilder og/eller erfaringer å dele her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør gå for 215 foran vis du vil senke mye og forsatt beholde en del av kjørbarheten;).

Finnest det ingen 215 dekk som har høy nok LI? eg har jo kjørt lenge på 215 uten noe som helst problem å eg har en tung 6er i fronten:) du vil og få mer lik strekk på dekka ved bruk av 215 foran og 235 bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vil se helt på trynet ut med mer strekk foran enn bak synes jeg ihvertfall. skal du først ha på 215 dekk foran så tar du det bak også.

 

jeg kjørte meg 225/40-18 på 8,5 og 9,5" felg på gamle 3b sedan jeg hadde. det gikk kjempe fint med greit senk (kanskje litt lavere enn normalt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, pdd har jeg ikke funnet noen som kan klare LI på bilen min. Som du sier så går det nok helt greit med 215/35 selv om LI ikke er stor nok. :) Har du forresten noen 8,5" jeg kunne testet fremme på min med nevnte dimensjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gamle 3b med 225/40-18 på 8,5*18 foran og 9,5*18 bak

IMG_4841.JPG

IMG_4696.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vil se helt på trynet ut med mer strekk foran enn bak synes jeg ihvertfall. skal du først ha på 215 dekk foran så tar du det bak også.

 

jeg kjørte meg 225/40-18 på 8,5 og 9,5" felg på gamle 3b sedan jeg hadde. det gikk kjempe fint med greit senk (kanskje litt lavere enn normalt)

 

Men vil ikke 225/35 fremme og bak i mitt tilfelle bli ulik strekk igjen. Altså mindre strekke fremme og veldig mye strekk bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.. Det arve sier er nok ikke korrekt.. Det er jo grunnen til man bruker forskjellig dim foran og bak på ulike felgbredder for å kompensere for å få riktig strekk.. Ville gått for 215 35 foran og 235 35 bak.. Da vil du få tilnærmet lik strekk foran og bak...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnest det ingen 215 dekk som har høy nok LI?

 

Sist jeg sjekket måtte jeg opp på 235 for å få riktig LI på A6'en ihvertfall. De fleste 225-dekk har også for lav LI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.. Det arve sier er nok ikke korrekt.. Det er jo grunnen til man bruker forskjellig dim foran og bak på ulike felgbredder for å kompensere for å få riktig strekk.. Ville gått for 215 35 foran og 235 35 bak.. Da vil du få tilnærmet lik strekk foran og bak...:)

 

Ja men forskjellen i strekk er ikke så synlig og jeg mener man da heller burde prioritere å få samme hjulstørrelse foran og bak, dvs helst det samme foran og bak eller til nød 225 og 235. 215 gjør det verre. Egentlig skal man kombinere 225/35 og 265/30 på ulike felgbredde, men det er det dessverre ikke plass til bak på de fleste VAG-biler. Dvs hvis man MÅ ha samme dekkstrekk, så burde man velge samme felgdim foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da vil 225/35 fremme og 235/35 bak blir en ganske kurant dimensjon med tanke på lik dekkstrekk og hjulstørrelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da vil 225/35 fremme og 235/35 bak blir en ganske kurant dimensjon med tanke på lik dekkstrekk og hjulstørrelse?

 

Siden bakfelgen er 1 tomme bredere enn forfelgen burde dekket vært 2,5 cm bredere for å få samme dekkstrekk, men 1 cm hjelper. 225/35 er 7mm mindre på diameteren enn 235/35, dvs bilen blir 3,5mm lavere foran. Dette er jo lite og uproblematisk, men HVIS du blir stoppet i teknisk vil de vite med en gang at hjulene er ulovlige fordi du ikke har likt foran og bak. Med 225 rund baut kan det hende de glemmer å fokusere på at bakfelgen er bredere, derfor ville jeg valgt samme foran og bak. Da kan du også bytte dekk på felgene dersom fordekkene slites fortere enn bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er sant det du sier, men blir ikke 225/35-19 VELDIG mye strekk bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er sant det du sier, men blir ikke 225/35-19 VELDIG mye strekk bak?

 

Tja, endel strekt blir det, men 235 rund baut kunne også vurderes hvis ikke hovedmålet er lavest mulig bil. Men 3,5mm utgjør jo ikke så mye isolert sett, men 235 dekket kan selvsagt subbe fortere når man senker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 215/35 på 8.5"x19" og 235/35 på 9.5"x19".. Var ganske lik strekk..

Se bilde i signaturen min.(bmw e46 touring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, endel strekt blir det, men 235 rund baut kunne også vurderes hvis ikke hovedmålet er lavest mulig bil. Men 3,5mm utgjør jo ikke så mye isolert sett, men 235 dekket kan selvsagt subbe fortere når man senker.

 

Er det jeg er redd for, subbinga.

 

Målet er egentlig ganske lavt.. Hehe.. :P

 

Jeg hadde 215/35 på 8.5"x19" og 235/35 på 9.5"x19".. Var ganske lik strekk..

Se bilde i signaturen min.(bmw e46 touring)

 

Hvordan var dette å kjøre med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var helt knall det! Kjør på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamlebilen min med 225/35 og 8,5"x19".

 

IMG_0304_edit-1.jpg

 

Funket som bare det, men det spørs om dette er lavt nok for deg da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nah, skulle gjerne hatt det enda litt lavere.. :P Hehe.. :) Så da blir det nok 215/35 og 235/35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du nok frem med 215 ja :) Forøvrig Vredstein dekk på bilen, og de er riktig fine når du skal ha litt strekk siden de har en svært beskyttende kant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte 215\35 foran på 8,5x19 ET 35 og 225\35 på 9,5x19 ET 35=) det var perfekt på lav bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.