B6 og B7 avant lik i hjulhusene?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vet ikke om jeg poster på riktig plass nå, men siden det er et "teknisk" spørsmål så prøver jeg her:)

Er der forskjell i hjulhusene/understellet på b6 og b7 avant? Jeg lurer på dette fordi jeg lurer på å kjøpe felger som har stått på en b6, i størrelsen 9,5x19" Denne dim gjekk fint på bilen til forrige eiger(b6 avant) uten modifikasjoner på hjulbuer etc, men har jeg plass på min b7 avant?: klø : Er det kun fangere osv som er annerledes eller er selve understellet og karosseriet ulikt på de bilene? Håper noen kan svare meg da det haster litt med tanke på å få kjøpt de felgene før noen andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg 9,5x19 bak og 8,5 fremme til min B7 . Det skal det være plass til.

Denne klubb-bilen hadde 9,5x19" Et35 med 225 dekk rundt om.

IMG_3397.jpg

Har fått tak i 9,5x19" felger jeg skal låne og prøve på bilen i dag. Er det plass bytter jeg muligens og tar 9,5 fremme også.

Skal få tatt bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig god plass i hjulbuene på disse bilene tydligvis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg 9,5x19 bak og 8,5 fremme til min B7 . Det skal det være plass til.

Denne klubb-bilen hadde 9,5x19" Et35 med 225 dekk rundt om.

IMG_3397.jpg

Har fått tak i 9,5x19" felger jeg skal låne og prøve på bilen i dag. Er det plass bytter jeg muligens og tar 9,5 fremme også.

Skal få tatt bilder.

Har lest igjennom tråden på den røde, og den var vel ikke "kjørbar" med de felgene, stakk en god del utenfor hjulhusene, men det kom vel muligens av for lav ET og feil dekk?

Flott om du kan prøvemontere felg på bil forresten;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke ET har du valgt på felgene du har kjøpt da Geir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kontakt med Pål ? som eide bilen over - han sa at det gikk helt fint.

Men hans var jo meget lav - så han hadde endret litt på hjulvinklene for å få dratt dekkene under skjermene.

Jeg har bestilt ET35 fremme og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kontakt med Pål ? som eide bilen over - han sa at det gikk helt fint.

Men hans var jo meget lav - så han hadde endret litt på hjulvinklene for å få dratt dekkene under skjermene.

Jeg har bestilt ET35 fremme og bak.

Ok, mulig jeg er litt vel skeptisk til det med subbing, slik som jeg har lest fra det jeg har funnet på forumet så vil et 35 på 9,5" felg subbe godt uten vals.Lå et bilde inne på tråden om den røde, der han viste hvor mye det stakk ut foran, og bak var det enda drøyere skrev han, så jeg lurer på å kjøre "safe" og gå for 9,5" bak med et 40 og 8,5" foran med et 40, så får jeg heller bruke spacer om det ser for bestefar ut;) dimensjon på dekk tenkte jeg 235/35-19 bak og 225/35-19 foran. Mulig det blir 30 profil bak for å få noenlunde lik høyde på dekka, får høre hva han sier han som jeg skal bestille fra:) Lykke til med felgene, og håper å se bilder av hvordan det går:): rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser ut til å gå meget bra.

Tok ikke i noen steder og stakk akseptabelt utenfor mener jeg:

026.jpg

024.jpg

032.jpg

033-1.jpg

Fremme :

027.jpg

028.jpg

Bak:

030.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja, skjer ting med deg, hehe. Fine felger var det og;) Men viss hjulet skulle komme i hjulbuen ved eksempelvis fjæring der, så vil vel felgkanten kakke i hjulbuen? eller sniker den seg innenfor kanskje? Gleder meg til "sommersesong" nå:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye klaring inn til hjuloppheng foran da, og til fjærbeinet bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg endre til 9,5 fremme også - får håpe det går fint :)

Innpresset på de jeg lånte skulle være 35 i følge eier - men jeg målte de til å være 38 - så i få fall vil mine stikke litt lenger ut.

Om det blir for langt ut fremme får jeg bare dreie litt av de ( for å få høyere innpress) :)

Jeg fikk hånden i mellom over alt - også ved fult rattutslag. Har tidligere kjørt med et kredittkort i tykkelse som klaring - så her er det i massevis :)

Litt usikker på dette - men tror felgen drar seg mye innover når det blir mer fjærutslag - så tror den skal dra seg innenfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, såg og hørtes bra ut det der, takk for infoen, litt lettere å velge hva man skal ta når man får så bra hjelp her inne:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kan velge ET så tror jeg jeg ville gått for et 40 eller 38.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bildene du la ut Geir, er det 9,5 foran også?

Og er det noen som kan si om det er samme plass på en B6 og en B7?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene er 9,5x19 rundt om. Jeg har dette selv og kjørt i noen mnd nå. Tar litt i den skruen oppe som fester innerskjermen ved kraftige humper. Org senk pluss skåler fremme. 33,5 cm fra senter til helg fremme og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.