#1 Skrevet Mars 21, 2010 Hei! Har greid å ødelgge bunnpanna mi pga. bilen er for lav. Hvordan går jeg frem for å bytte den? Må jeg ned med traversen? Leste litt rundt på nettet, og det stod at man måtte heise opp motoren. Er lite keen på å ta ut motoren for å skifte bunnpanne. Alex. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2010 holder med å løsne traversen og la den henge løs. Så er det bare å skru av bunnpanna og sette på ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2010 (endret) Hei! Har greid å ødelgge bunnpanna mi pga. bilen er for lav. Hvordan går jeg frem for å bytte den? Må jeg ned med traversen? Leste litt rundt på nettet, og det stod at man måtte heise opp motoren. Er lite keen på å ta ut motoren for å skifte bunnpanne. Alex. Er dette bensin eller diesel motor? Å heise opp motoren hjelper, du trenger ikke ta den ut, så på den kan du slappe av Det kan være du må løsne traversen i fremkant for å bøye den ned litt, men du trenger ikke ta den helt av og ta ny hjulstilling etterpå. I bakkant av bunnpanna er det to hull oppover (der girkassen er festet) laaangt inni der fins det to skruer som er litt kinkig å komme til uten spesialverktøy, men det går med 1/4'' skralle,forlenger og et ledd og litt tålmodighet. Ta disse først. Etterpå løsner du alle umbracoskruene som fester bunnpanna, banker litt på den med gummihammer, så skal den løsne og kan tas ut. Fjern all gammel snått som er på blokken. Bruk silikon pakning som tetnintsmiddel som tåler olje og varme. Lykke til edit: var visst noen som var kjappere;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2010 Tusen takk for svar! Det er dieselmotor. Finnes det noen DIY på nettet som dere vet om? Er alltid litt enklere med bilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...