#1 Skrevet Mars 21, 2010 Prøver å hjelpe en kamerat som har problemer med motoren i bilen sin, en Audi A8 2,8 v6. Han kjørte en langtur og så ble den parkert i ett par dager og så når han startet den igjen begynte den plutselig å tikke meget høyt, så han kjørte den til et lokalt verksted der han er( i 14 dager til, på Evje) for å finne ut hva som er feil. De har kikket på den og funnet ut at løfterne på sylinder 4,5 og 6 ikke får olje som de skal. De har prøvd å helle på oljerens(flush), uten resultat og nå sier de at eneste løsning er å skru av denne ene toppen og sende den til innvendig rens. Han har fått en estimert pris på 15-20000 på denne jobben og har ikke sagt at de skal begynne demontering. Er dette eneste løsning? Evt, hva mener dere om prisen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2010 billigere å kjøpe ny motor iallefall. 30v eller 12v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2010 Med erfaring fra noen verksteder som overser det utroligste: Har de sjekket den lille ventilen som skal regulere nettopp oljetilførselen til løfterne? Den er fjærbelastet og har visstnok en tendens til å sette seg fast.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2010 Takk for svar. Da skal den sjekkes! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2010 Med erfaring fra noen verksteder som overser det utroligste: Har de sjekket den lille ventilen som skal regulere nettopp oljetilførselen til løfterne? Den er fjærbelastet og har visstnok en tendens til å sette seg fast.... Hvor finner man denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2010 Dette lurer jeg på også, har hørt noen sier den sitter bak en olje trykkgiver på blokka, men jeg skulle gjerne likt å vist hvor den sitter på 30v V6. Jeg er plaget av at den ikke holder tett, så det første sekundet etter oppstart så er det litt for mye tikking fra ene sida på motoren.. Dette skjer ikke hvis jeg starter opp etter 10min igjen, men om bilen står over natta så høres det ut som bilen ikke er starta på flere uker.. Noen flere som har vært borti dette? edit: jeg mener returstopp-ventilen som skal hindre all olja å renne ut av toppene når motoren er skrudd av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2010 I såfall sitter den muligens under oljetrykksbryter på blokka, slik som på femmerne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...