Anbefalte innlegg

Hei.

Pæra på ene siden tenner ikke hver gang og når den tenner så lyser den helt lilla, regner med pærene må byttes.

Er til en A6 1,9tdi 2004mod

Tror det er xenon type D2S som sitter i den.

Etter å ha lest litt her så skjønner jeg at det er en del som sliter med såkalte "billig" pærer og tenkte derfor å satse på osram eller philips.

HVOR finner jeg dette billigst i norge?

Har aldri bytta pærer på denna bilen før, er det selvforklarende eller er det noen triks som er kjekt å vite om?

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

billigste er å kjøpe dem på ebay.de

visst du søker på osram D2S så får du opp mange valg.

når det kommer til å bytte så regner jeg med at du må ha av frontfangern for å få ut lampa. så er det rimelig grei jobb når du har lampa ute

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør absolutt forsikre deg om at det FAKTISK er Osram eller Philips du kjøper når du bestiller fra Ebay da. Tror nesten det ikke eksisterer en autentisk Osram-pære i Kina for å si det sånn, men du og du det er mange "Osram"-pærer der :)

Men jeg ville og satsa på å bestille dem fra utlandet. Osram D2S koster litt i overkant av 500,- eks. mva i innkjøp, så ligger vel på godt over tusenlappen i utpris her i Norge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.

skjønner det slik at det ikke er spesielt lønnsomt å kjøpe pærer i norge.

Hvordan sikrer man seg mot pirat produkter via ebay, er det mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får ut lampa uten å ta av fanger om du løsner noen av topp skruene til den forskjermen på den siden du skal ha ut lampa.. de skruene som fester skjermen inne i motorrom;) Men pleier ikke være nødvendig å ta ut den på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får ut lampa uten å ta av fanger om du løsner noen av topp skruene til den forskjermen på den siden du skal ha ut lampa.. de skruene som fester skjermen inne i motorrom;) Men pleier ikke være nødvendig å ta ut den på disse bilene.

Gjelder dette pre facelift og Stian?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.

skjønner det slik at det ikke er spesielt lønnsomt å kjøpe pærer i norge.

Hvordan sikrer man seg mot pirat produkter via ebay, er det mulig?

Nesten umulig dessverre.

Men litt normalt vett kommer du langt med :) Er langt mindre pirat-varer på tysk ebay enn amerikanske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da var det som jeg tenkt(må bruke common sense og håpe på det beste), blir uansett uaktuelt å kjøpe på mekonomen de skulle ha 2000 spenn for ett sett pærer.

Takk for tipse Stian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er helt hårreisende priser på dette.

Jeg har i et års tid nå brukt uoriginal, og har personlig ikke merka noen forskjell. Eneste "feilen" jeg har fått var når ballasten røk for et par uker siden.

Har vært ute å bytta den nå, og nå fungerer alt ypperlig :)

Eneste feilen jeg har fått rapportert på disse pærene er på Audi Allroad, av en eller annen grunn.. Vet ikke hva som skiller seg på denne bilen, men her har det altså vært startproblemer på pærene.

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette pre facelift og Stian?

Begge to;) om man drar skjermen litt ut så får man dyttet blinklys hjørnet på lampa inn bak skjermen og da løsner lampen fra det indre festet som er mot radiator siden. så får man ut lampen:) Men det skal ikke være nødvendig å ta den ut på 4B for å skifte xenon pære:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Var ballasten jeg skulle bytte. Fikk det til uten å ta ut lampa. Tok bare ut luftfilterboksen, så fikk jeg rom nok til å jobbe. LITT knot å få på plass festet til ballasten, men gikk til slutt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.