Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har ett problem med sin 2008 Passat med Webasto. Problemet er at eksosen fra webastoen av og til kommer inn i bilen når bilen står stille. Verkstedet kan ikke finne noen feil med bilen;) Er det noen som kjenner til dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bekjent av meg har ett problem med sin 2008 Passat med Webasto. Problemet er at eksosen fra webastoen av og til kommer inn i bilen når bilen står stille. Verkstedet kan ikke finne noen feil med bilen;) Er det noen som kjenner til dette problemet?

Dette er et problem vi har mange biler i leasingporteføljen hos oss, biler av alle merker.

Problemet ligger i at eksosen til varmeren kommer ut i bakkant av traversen på bilen. Når man da har småkjøring eller står rolige så vil denne eksosen stige opp bak framhjulet på bilene. Det er nok derfor det kan sige inn noe eksos i bilen.

På varebilene har dette blitt løst ved å forlenge eksosen på varmeren, slik at eksosen kommer ut ved bakstillinga i stedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

På denne bilen så kommer det så mye eksos inn, at eksosen "velter" ut når du åpner døra. Er det så mye på deres biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme type bil og jeg har ikke så mye som du forklarer her men merker det når jeg står på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

På denne bilen så kommer det så mye eksos inn at eksosen "velter" ut når du åpner døra. Er det så mye på deres biler?

På noen av bilene er det så ille ja (spesielt Opel Combo og Ford Transit Connect).

At det ryker så mye er som regel et resultat av at bilen har gått mye i småkjøring, slik at varmeren har sotet ned. Den får aldri gått såpass lenge at den får brent seg skikkelig ren.

Det kan nok tenkes at denne varmeren trenger en "oppfriskning". På mange av bilene er varmeren moden for det etter 2-3 år, så er den moden for skifting etter 2-3 nye år.

Det skiftes som regel glødeplugg og brennkammer (som jeg kommer på i farten) ved en sånn gjennomgang av varmeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.