#1 Skrevet Mars 22, 2010 Hver gang jeg er ute å kjører i dyp snø, sladder osv fester det seg masse snø inni felgene og dette iser og fryser fast. Vibbrerer da noe inni H og er jo umulig å få av når man driver å kjører. Noen tips som hindrer dette? dyp snø slutter jeg ikke å kjøre i. hjul er : 225/45 17 på alu felg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2010 Eneste som funker er å ikke kjøre i snø.. litt som at eneste som hjelper mot regnvåt bil er å ikke ta den ut i regn;) Kommer det snø inn der så vil det sette seg der, litt naturens lov det.. som klær som ligger klistra inne i bunnen på trommelen når sentrifugen går på vaskemaskinen:) hehe Mulig du får ut litt ved å sladde inn i en fortauskant og på den måten få slått det ut , men tror jeg hadde stoppa å dytta det bort med børsten istede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2010 eneste som hjelper er stål felger eller tettere felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2010 Stål, alu, magnesium, carbon.. så lenge den har en flat felgbane åpen fra innsiden så vil man få snø inn der som skaper vibrasjoner i litt fart:) Selv ikke bremser som bygger helt ut hjelper 100% da det er ekstremt lite som skal til av vekt før det blir vibrasjoner:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2010 Kjører også med 225/45-17 på ganske åpne felger, og sliter med akkurat samme problem som trådstarter. Når vibrasjonene blir for ille, pleier jeg å bruke snøkosten til å renske ut snøen som legger seg inni felgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2010 statoils selvvask etter sladdekjøring spyle felgene rene, såfremt det ikke er 130kuldegrader da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2010 Eneste som funker er å ikke kjøre i snø.. litt som at eneste som hjelper mot regnvåt bil er å ikke ta den ut i regn;) Kommer det snø inn der så vil det sette seg der, litt naturens lov det.. som klær som ligger klistra inne i bunnen på trommelen når sentrifugen går på vaskemaskinen:) hehe Mulig du får ut litt ved å sladde inn i en fortauskant og på den måten få slått det ut , men tror jeg hadde stoppa å dytta det bort med børsten istede Eh,, jaha!? Sladde inn i en fortauskant? Er du helt GJØK eller?? Eller prøvde du å være sarkastisk morsom? Mener jeg har lest at man kunne montere noe inni felgen som gjorde at det ikke festet seg noe der. Rart det ikke finnes, for det er ikke akkurat lettvindt å få ut denne snøen fra felgen langt fra hjemme, og det vibbrerer jo så mye at kjøring over 60km/t er ikke særlig bra. Må vel invisterie i en snøbørste og isskrape til neste vinter da. Bilen er jo alltid i garasje når den ikke brukes, så har ikke hatt behov for snøbørste: eek : men ser for meg damer med unger ligger på veien og skraper snø/is ut av felgene etter di har kjørt i løs snø.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2010 Eh,, jaha!? Sladde inn i en fortauskant? Er du helt GJØK eller?? Eller prøvde du å være sarkastisk morsom? HAHAH syntes nå kansje spørsmålet var rimelig funny.. så det var vel sarkastisk på en måte ja hehe Svaret på ditt spm er jo rimelig åpenlyst trodde nå jeg da hehe ikke noe vondt ment.. Nei, er ikke gjøk: rolleyes Ikke bare du som får snø i felgene btw. Gikk utrolig nok lett bort med en snøbørste til 15kr:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2010 HAHAH syntes nå kansje spørsmålet var rimelig funny.. så det var vel sarkastisk på en måte ja heheSvaret på ditt spm er jo rimelig åpenlyst trodde nå jeg da hehe ikke noe vondt ment.. Nei, er ikke gjøk: rolleyes Mulig det var litt morsomt ja, men som sagt mener jeg å ha hørt om noe man monterer på innsiden av felgen som skraper is og snø bort. Synes det virker litt rart at det ikke finnes noe slikt, for kan ikke være normalt(jaja.. er ikke normalt å kjøre i løssnø sier vel noen) å måtte skrape is ut av felgene hver gang man er ut å kjører for å sette det på spissen. for det er faktisk mulig å måtte gjøre det om man kjører mye i løs snø. Får vel kjøpe en snøbørste da Stian:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2010 Mulig det var litt morsomt ja, men som sagt mener jeg å ha hørt om noe man monterer på innsiden av felgen som skraper is og snø bort.Synes det virker litt rart at det ikke finnes noe slikt, for kan ikke være normalt(jaja.. er ikke normalt å kjøre i løssnø sier vel noen) å måtte skrape is ut av felgene hver gang man er ut å kjører for å sette det på spissen. for det er faktisk mulig å måtte gjøre det om man kjører mye i løs snø. Har ikke tall på hvor mange biler vi har inne på jobben hver vinter med vibrasjoner som skyldes snø i felgen Så vil påstå at 99,9% av de som kjører noen nevneverdige km på snøføre hver vinter opplever dette hver vinter:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2010 Har ikke tall på hvor mange biler vi har inne på jobben hver vinter med vibrasjoner som skyldes snø i felgen Så vil påstå at 99,9% av de som kjører noen nevneverdige km på snøføre hver vinter opplever dette hver vinter:) Ja, det er vel sikkert derfor man aldri ser noen som ligger på kne og skraper is av felgene etter veien nettopp pga folk ikke vet hvorfor vibbreringa kommer. har flere ganger måttet stoppe langs veien for å få ut snø fra felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2010 derfor man bruker stygge 15" orginal felger til vinterfelger! slipper det problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 22, 2010 polere felgene noe helt sykt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 22, 2010 polere felgene noe helt sykt Det er vel det beste tipset jeg har fått så langt i denne tråden ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 22, 2010 statoils selvvask etter sladdekjøring spyle felgene rene, såfremt det ikke er 130kuldegrader da Fungerer i moderat grad... Dama spylte "bort" snøen i felgene på min bil. Det ble til ordentlig IS... SUKSESS! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 22, 2010 Bremsestøvet/sand og dritt fra veien iløpet av vintern vil legge seg som en grov hinne uansett som gjør at snøen binder seg fast, sammen med ekstreme sentrifugalkrefter;) Har testet polish trikset for mange år siden. Felgen jeg la ut bilde av her er polert og vokset i vinter;) Men snøen fester seg like fort som uten slik behandling pga møkk.. Tror nok dette er en tapt sak, om du ikke finner en børste du fester til calippern eller no som står å børster hele tiden:) Ikke at jeg har sett no sånnt til bil før men:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...