#1 Skrevet Mars 22, 2010 (endret) En kamerat har en 1,9 TDI passat 1999 modell. Bilen er orginalt 90hk men ble chippa av bruktbilforhandler da han kjøpte den. Her om dagen stoppa bilen opp. Han lot den stå til dagen derpå, og da starta den men ryker noe fælt. Når man gir gass bråstopper motoren og gir et kraftig nykk frå seg, han trykker inn clutch og motoren legger seg på tomgang. Logga litt med vag-com og såg en vannvittig høg peak på turbotrykk idet det skjedde. Feilkoden etterpå sier: 17969 - Quantity adjuster deviation. Autohidden sier at grunnen til dette kan være ledningsnett eller dieselpumpe. Kan det være noe som kan skiftes i pumpa? en føler eller noe? Eller må han levere pumpa til overhaling / skaffe ny?? Håper noen har noe erfaring / innspill før han leverer den inn til møller, da dette sikkert fort kan bli jæ**a dyrt vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2010 Har vært borti 2 stk 5 syl tdi med chip som har gått pent på tomgang men ved litt gass så har det kommet kraftig mottenning. Begge disse motorene fikk registerhavari. Feilen ved chippene ble oppdaget etter oppstart etter overhalingen. Ved bytte tilbake til orginal chip virket motorene helt normalt igjen. Det kan naturligvis være noe med dårlig kontakt, men det som var underlig var at chippene var fra samme leverandør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2010 Har vært borti 2 stk 5 syl tdi med chip som har gått pent på tomgang men ved litt gass så har det kommet kraftig mottenning.Begge disse motorene fikk registerhavari. Feilen ved chippene ble oppdaget etter oppstart etter overhalingen. Ved bytte tilbake til orginal chip virket motorene helt normalt igjen. Det kan naturligvis være noe med dårlig kontakt, men det som var underlig var at chippene var fra samme leverandør. ok. takk for svar. Burde kanskje be forhandler om å få bilen tilbake i orginal tilstand igjen da? for å avdekke om dette evnt kan være feilen..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2010 ok. takk for svar. Burde kanskje be forhandler om å få bilen tilbake i orginal tilstand igjen da? for å avdekke om dette evnt kan være feilen..? Hvor lenge er det siden kjøpet? Tror jeg ville forsøkt orginal chip før jeg hadde vurdert større påkosninger for annen feilsøk eller reparasjon, så lenge skifte til orginal er gratis eller billig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2010 et halvt år siden. ja han skal spørre forhandleren om de kan fikse det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2010 Chip ble fjernet, og bilen ble normal igjen. Tydeligvis ikke helt bra for bilen denne chippen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...