Hvordan ta ut girkasse på golf 3?

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt, men har ikke funnet noe svar. Skal bytte clutch på golfen, og lurer på om det går å ta av bare girkassa, eller må jeg styre med å løfte ut motor også? : klø : Er en vanlig 1.8 90hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare å ta ut kassa det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har søkt litt, men har ikke funnet noe svar. Skal bytte clutch på golfen, og lurer på om det går å ta av bare girkassa, eller må jeg styre med å løfte ut motor også? : klø : Er en vanlig 1.8 90hk.

Skru løs akslingene fra diffen, skru løs boltene som fester girkassen mot blokka og dra den rett ut.

En av skruene sitter sammen med festet til startmotor og fremre motorfeste, så her må du kanskje løsne litt på motorfestet for å få ut skruen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt og bra svar. Det høres ut som en overkommelig jobb det der. Takk skal du ha : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ut kassa på einseren jeg hadde, ganske likt utganspunkt der som din tror jeg:) grei nok jobb det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorn må også henges opp i motorbok da motorfeste må løsnes når du tar ut kassa,

ellers grei skuring hvis du har skrudd litt bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, det var bra du sa. Da får se om jeg finner en løsning på det også. Takk takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan evt bruke en bukk eller jekk under også. Men har du tilgang til tårnholder med justering som du kan bruke for å holde motoren oppe er det best. Er greit å kunne flytte motoren noe opp og ned når du skal ha ut kassa da det kan være trangt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.