Spon i ic...turbo ras.. flame deflector..

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har en 3b m org turbo , 7a topp.

Har ikke brukt bilen på lenge , men fikk plutselig ikke mer enn 0.5 i trykk( kjørt på 0.9ca)

Fikk en rar plystrelyd , tenkte på slanger , kikka inn i turboen og så att skovlene var ødelagt.

ser ut som noen har satt en skrutrekker borti skovle hjulet...!??? : eek :: gråter :

Fant masse spon i ic og slanger,noen av fragmentene ser bronsje farget ut, Skjønner ikke hvor dette kommer fra !?? . Ser ut som noe har kommet inn fra lmm ..MEN Den er helt fin og tett( også luftfilteret = K&N).

Så en annen tråd som var veldig likt mitt problem , så aldri noe svar på hvorfor der... Noen som skrev om en"flame deflector" ??

HAR NOEN VÆRT BORTI NOE SÅNT FØR ?

Mvh. Roar.

 

Ps. Trenger en ny turbo ....?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket du slakk på turbinakselen? Kan virke som lager-ras.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt slakk opp og ned ja men lite inn ut..Noen som skrev om en"flame deflector" ??

HAR NOEN VÆRT BORTI NOE SÅNT Før?? fant ett bilde av en så kallt flame deflector som skal sitte i åndings slange fra veivhus til innsug... ikke så rart att det kan skje ting i turboen hvis denne smuldrer opp....Aldri hørt om no sånt jeg..

flame.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump ... mer info..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det er lageret ditt som har tatt kveld så har skovlene tatt i huset.

 

Det som du har bilde av der har ikke du på din 3b motor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en brukt org 3B turbo til deg om du trenger, stod 165km på metret i bilen den kom fra.Gi lyd på pm om det er aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er faktisk ikke ett eneste merke i huset som som skovlene kan ha lagd.. ikke slark inn ut..fant dette bildet på sjm..ikke på 3b ? Er ikke 1991 200TQ 20V en 3b?

Here is a photo of the 1991 200TQ 20V breather hose, Audi part # 034 103 221AF, Pressure or flow regulating valve (034 129101A), check valve or what Audi calls the bleeder valve (035 103 245A) , and the small special molded hose (034 133 367C) , that connects to the intake manifold and the carbon canister solenoid valve.

 

The spiral wire brush flame deflector inside the hose has Audi part number 035-103-477A Always check with your Audi dealer parts person to verify these numbers. This 1991 200TQ 20V breather hose is routed around the back of the engine and one end connects to the round black crankcase pressure regulator valve near the back of the valve cover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan stemme da, men da har du iallfall ikke denne i røret ditt lenger:p

 

Da er det bare å bytte turbo og intercooler, evt vaske/blåse av den og sjekke videre om det har kommer noe forbi IC.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje noe å tenke på for mange hvis man kjører med org ventilasjon....sjekker litt til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du kjører med resirk.ventil, kan den ha tatt kvelden og ha kommet noen deler fra den inn i turboen?

 

Bare og plukke vekk den orginale ventilasjonene og sette inn en catchtank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forge resirk.. like hel, men fant faktisk noen små fragmenter der også...vasket og fettet opp igjen nå...

Kan ikke skjønne noe annet en sponet må ha kommet fra denne "flame" saken..

Litt usikker på hva slags type catch jeg skal kjøpe og plassering....hm.

Noen som har noen bilder kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.