#1 Skrevet Mars 23, 2010 Jeg sliter med litt fjusking, hvis man kan kalle det det. Var små antydninger tidligere, men så byttet jeg LMM og nytt filter i går. Nå er det værre enn noen gang. Coilene er også nye i år. Virker som om den har "falsk krupp", drar litt, drar ikke, drar litt, osv. Merker det VELDIG godt i oppoverbakker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2010 Med tanke på at falsk krupp opptrer som oftest i vinter- og vårmånedene, så passer nok diagnosen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2010 Men hvordan behandler man slikt? Vinterstid får jo bilen kald, frisk luft. Så det virker jo mot sin hensikt. Er stygt redd for at turboen er på havarienes vei, siden det virker som om den tidvis kutter... Men når jeg gir på javnt drag er den konstant... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2010 Kan det være at jeg burde oppgradere dysene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2010 En god start vil være å ta diagnose på bilen. Skal du oppgradere dysene så må du ha ny programvare også. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2010 Diagnose ble tatt her om dagen, kun noe Airbag feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2010 Hmmm, nå har jeg kjørt litt på 95 og jeg føler det er noe galt med lufttilførselen... Ny LMM og luftfilter gjorde det hele mer tydelig. Vært små antydninger tidligere, men når jeg fyllte 95 i stede for 99 tok det virkelig kaka! Noen som kan være interessert i å hjelpe til med å bytte til et sånn silikon-slange-sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 28, 2010 Kan det være at det er lekkasje på slangene? Den trekker ujavnt i oppoverbakker, så lenge turtallet er under 3000, over går det smertefritt... Kan det være at jeg bare burde bestille sånn turbo-silikon-slange-kit og bare bytte? Kan det være tenningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 28, 2010 Opptrer problemet på både kald og varm motor ? Kunne minne litt om feil med lambdasonde. Ellers er det alltid en fordel å bytte ut kjølevæske tempføleren. Den skaper mange ganger problemer uten å legge igjen feilkode i feilminnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 28, 2010 Det er både kald og varm motor ja. Tempføleren virker litt som den selv vil. Sjelden jeg er stabil på 90 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2010 Hmm, drivstofforbruket har økt betraktelig... Kan det være luftlekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 8, 2010 Noen som kan gi noen tips/ råd ang bytte av kjøleveske tempfølere og bytte til bredbåndslambda? Er ikke helt grønn med skrutrekker, men litt grønnskjær hva gjelder å skru for mye på en bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 8, 2010 hmmm.. hadde noe tilsvarende, da byttet jeg wastegaten, det løste alt hos meg, men er jo ikke sikkert du har det da.. den kutta liksom avogtil... nå er alt HELT fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 8, 2010 Oi, nå kan det jaggu være så mangt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...