xenon lykter Passat 3bg ( annet problem også)

Anbefalte innlegg

Etter at jeg hadde lyktene ute så vil ikke "selvtesteren" for å kalle den dt funke.

Når jeg starter bilen at lyset går helt ned og opp igjen. Dette var 100% før lyktene ble tatt ut.

Noen som har tips til dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du byttet noe i lyktene? mulig du trenger å ta en grunn innstilling på lyktene dine igjen via vagcom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du byttet noe i lyktene? mulig du trenger å ta en grunn innstilling på lyktene dine igjen via vagcom

Planen var og montere xenon i fjernlyset, ble advart av møller selvfølgelig på det så satte inn halogenpærene igjen, så hadde xenon i 2 dager.

Jeg har vært på Møller og de justerte lyktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være feil på høydegiver på forstillingen din. Fins tråd om dette på forumet. Funker lyset som normalt?

BTW hva sa møller om ettermontering av xenon i langlysene? hva var grunnen til frarådingen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også være feil på høydegivern bak. det du uansett må gjøre er å få noen med vagcom til å sjekke det.

men, visst du har hatt bilen på møller for å gjøre dette så er det bare å å dra tilbake å klage på jobben.

jeg monterte selv xenon lys i fulltlyset på passaten og det fungerer smertefritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være feil på høydegiver på forstillingen din. Fins tråd om dette på forumet. Funker lyset som normalt?

BTW hva sa møller om ettermontering av xenon i langlysene? hva var grunnen til frarådingen? :)

lyset funker ellers som normalt.

Det de sa var at lyktene tålte ikke xenon når det var snakk om i fjernlyset. Lyktene ville bli ødelagt, var stor sjangs for lyktene var ødelagt med den korte perioden jeg hadde det montert.

kan også være feil på høydegivern bak. det du uansett må gjøre er å få noen med vagcom til å sjekke det.

men, visst du har hatt bilen på møller for å gjøre dette så er det bare å å dra tilbake å klage på jobben.

jeg monterte selv xenon lys i fulltlyset på passaten og det fungerer smertefritt.

Det var Møller som tok seg av justeringen siden den ene lykta lyste en del lavere enn den andre.

Håpet jo på at det ville hjelpe på med ny justering og satt ny grunnstilling...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg monterte dette i høst på min gamle. og det var ikke noe skade i lyktene mine ihvertfall.

satt på spissen så er et xenon kit mer skånsom mot lykta enn en vanlig halogen pære. en vanlig pære på 55W gir mye mer varme enn et xenon kit på 55W noe som igjen gjør da til at lykta er mer utsatt for skade med vanlig kontra xenon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg monterte dette i høst på min gamle. og det var ikke noe skade i lyktene mine ihvertfall.

satt på spissen så er et xenon kit mer skånsom mot lykta enn en vanlig halogen pære. en vanlig pære på 55W gir mye mer varme enn et xenon kit på 55W noe som igjen gjør da til at lykta er mer utsatt for skade med vanlig kontra xenon.

Merkelig at dette skulle skje på min da: rolleyes

Vet at xenon utvikler mindre varme enn halogen så er enig med deg der Arve.

Er det andre ting som kan eventuellt sjekkes som kan føre til at dette ikke funker som det skal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at dette skulle skje på min da: rolleyes

Vet at xenon utvikler mindre varme enn halogen så er enig med deg der Arve.

Er det andre ting som kan eventuellt sjekkes som kan føre til at dette ikke funker som det skal?

jeg hadde samme problem på min å da var den ene staven knekt. visst du løfter opp bilen så ser du det sitter en sort plaststang på bærearmen foran og bak på sjåførsiden. sjekk at disse fortsatt er inntakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da ett noe under resonement fra møller :) Har kjørt i ett år med mitt ettermonterte sett..ikke noe feil her..værtfall ikke på lyktene :) Ved feil på "hjerne", kan dette fanges opp av diagnose skal tru?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme problem på min å da var den ene staven knekt. visst du løfter opp bilen så ser du det sitter en sort plaststang på bærearmen foran og bak på sjåførsiden. sjekk at disse fortsatt er inntakt.

Skal sjekkes opp:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg nettopp sjekket Passaten.

Stavene så helt fine ut, ingen skade på disse ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som problemene ikke var nok med lyktene, nå skulle bilen slå seg skikkelig vrang her.

Var på en liten tur i går kveld med bilen, men turen på tilbake veien skulle ikke bli like grei....

Det startet først med at batteri lampa kjappt blinket et par korte glimt, Så kom "alternator workshop": bh :

merket ingen forskjell egentlig før jeg kom på motorveien, da ble det jo ennda mer lys som ville komme inn, følgene lys kom: Airbag, ESP, ABS, lampa for håndbrekk, batteri lampa og sist men ikke minst glødelampa. pluss at værken speedometer eller turteller virket.

Så her kan det vel tyde på at dynamoen min har takket for seg?

Når det blir brukt start kabler sviver den fint pg sånn så lenge jeg ikke setter på noe lys, setter jeg på park og tåke f.eks så tar det max 1 min så greier den ikke å svive. Bare med og sette den i revers så kveles bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dynamoen som hadde tatt kvelden: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.