"ulyd" ved lavt pådrag i 1-3gir, A6 2,5tdi tiptronic 2000mod

Anbefalte innlegg

Det virker som motoren/girkassa lager betydelig mer lyd når det er lav påkjenning turtall 2000-2500. Lyden går bort så fort 3.giret ikke slurrer lenger ved ca 45km/t, men da er også turtallet mye lavere. Lurer på om dette kommer fra tiptronic kassa eller motoren. Tenkte å ta av toppen for å sjekke kammene i dag, for det er det jeg frykter.

Motoren lager en del lyd mår den er kald, men blir bra når den er varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som motoren/girkassa lager betydelig mer lyd når det er lav påkjenning turtall 2000-2500. Lyden går bort så fort 3.giret ikke slurrer lenger ved ca 45km/t, men da er også turtallet mye lavere. Lurer på om dette kommer fra tiptronic kassa eller motoren. Tenkte å ta av toppen for å sjekke kammene i dag, for det er det jeg frykter.

Motoren lager en del lyd mår den er kald, men blir bra når den er varm.

som du skriver så er kammene en stort problem på disse bilene....jeg ville startet der ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å tyne noen ekstra km ved å justere ventilløfterne? Grunnen til havari er vel når løfterne/armene faller av. Gjennom oljepåfyllingen er det lite tegn til slitasje på kammen. Toppen spretter snart ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.