Anbefalte innlegg

Skulle ut og starte min Golf 3 96 mod for noen dager siden.. Gikk ut og startet bilen, den gikk då i ca 5 sek, for å så at turtallet begynte å hoppe og til det sank i bon og motoren stoppa...: mad : Prøvde å starte igjen tjinne (veit ikke hvordan jeg skriver det), men ende med 2 eksos skyer i motorrommet når jeg slapp nøkkelen... Jeg har skiftet fordelerlokk, pluggkabler, tennplugger og rotor nå nylig, og sjekket fordelerlokket for fukt, for det var det første som slo meg.. Tenkte jeg ohme kablene når jeg får tak i ett multimeter.. Gnisten jeg fikk var litt oransj aktigt så jeg lurer på om det kan være dårlige kabler eller noe, men jeg er sannlig ikke sikker.. Noen forslag på hva det kan være? Jeg har ikke hatt noen problemer med noe sånt før, og bilen ble kjørt kvelden før og gikk heilt normalt.. Så det skjedde liksom litt plutselig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått diagnose testet bilen og fått denne feilkoden: 00515. Hall Sender-G40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å bytte den så starter den nok igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

''Hall giver G40 intet signal'' som feilen også heter med VAS, kommer opp uansett på disse bilene så lenge motoren ikke går, for den får da ikke signal fra den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra beskrivelsene er det bensinmotor, men hvilken?

 

Som nevnt over her, G40 feilen vil dukke opp sålenge tenning er på, men motor av.

Men, er mulig å starte selv uten hallgiver hvis motoren har veivsensor.

 

- Hører du om bensinpumpa går?

- Sjekk om det kommer klikkelyd fra relèet nederst til høyre, på plass 12.

- Skru ut en plugg å se om den er våt/sort.

 

Sjekk coil:

Feil på denne vil ikke vises via diagnose..

 

igncoil6n0905101.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Det er en 1.8 GL (90Hk) motor som står i..

Då skal jeg sjekke ut om bensinpumpa går, klikkelyd i relèet og se om en plugg er våt i dag :)

Så skal jeg sjekke coilen..

 

Jeg var nede på ett verksted i går, og de mente det kunne være sensoren i fordeleren som var gåen, men de mente og det kunne være tenningsmodulen/coilen.. De anbefalte å skifte hele fordeleren, få en ny en fra vraken, men tenkte jeg skulle leite litt til før jeg begynne å kjøpe nye deler og slikt..

 

Men takk for hjelpa så langt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd meg på en coil først. Den er billigere og rykere oftere enn en fordeler. Som sagt, feilkoden for defekt hallgiver som står på fordeleren kan være misvisende, for de som ikke er klar over at den feilen ligger inne så lenge motor ikke går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :) Jeg har sjekket litt rundt på div skraphandler sider, og en brukt coil ligge på 350-750 kr, så er ikke den største summen å legge ut, men er jo kjedeli å betale så mye penger vist det ikke er det som er problemet da =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du vurderer coilbytte så sjekk med mekonomen, bilxtra osv. Mener at min ikke kostet mer enn 8-900 kr. Liten forskjell i pris for en del med garanti:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.