Innpress ikke spesifisert i vognkort - fritt fram?

Anbefalte innlegg

Prøvde å søke etter dette, men fant ikke noe konkluderende..

 

Det har seg slik at jeg har en Lupo 3L tdi som er bruktimportert, og som har noe mangelfulle opplysninger i vognkortet når det kommer til hjulopplysninger.

 

Det som er oppgitt er dekkdim (155/65-14), standard felgdimensjon (4,5), Li (load index?) 72, men feltene for min. innpress og maks sporvidde står blanke, min. hastighet står som ®.

 

Hva har jeg å forholde meg til når det kommer til andre felger da? I følge clublupo.uk så har 4,5" brede magnesiumfelger til 3L innpress på 38 (min bil de bruker bilde av fant jeg ut :P ) http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=62941

 

Men jeg vil gjerne kjøre dette oppsettet:

 

IMG_0104.jpg

 

Som er 6,5x15" med 165/50 dekk (godt innenfor grensene da de er kun har 2% mindre rulleomkrets)

 

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference

155/65-14 4.0in 11.0in 21.9in 68.9in 920 0.0%

165/50-15 3.2in 10.7in 21.5in 67.5in 938 -2.0%

 

Men disse på bildene har innpress på 33, med 20mm spacer bak, så ET13 totalt sett. Altså langt utenfor originalt innpress, men som sagt, det står ingenting om innpress i vognkortet? Hva forholder en seg til da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du blitr tatt inn i teknisk kontroll så er det ET på denne bilmodellen det tas utgangspunkt i så spiller fint lite om denne opplysningen mangler i ditt vognkort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er greit :) Men de har denne infoen på trafikkstasjonen da? For uten spacere er jo felgene innenfor grensene, og det hadde vært fint å fått det godkjent. 3L modellen har forskjellig innpress på felgene originalt alt etter om de er av tidlig eller sen type.

 

Size: 4J x 14” (early) 4.5J x 14" (late)

Offset: ET35 (early) or ET38 (late)

Stud Pattern: 4x100

Part No: 6E0 601 025 Z17 (early) or 6E0601025D Z17 (late)

Centre Cap: 6N0 601 171

 

Kan jo ikke vise til vognkortet at felger med ET33 er innenfor grensene når de skal godkjennes, men er dette info BT sitter på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BT har info om hvilken felg størrelse ET på felg osv bilen skal ha orginalt ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BT har info om hvilken felg størrelse ET på felg osv bilen skal ha orginalt ja.

 

Står dette i den såkalt STRO boka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.