#1 Skrevet Mars 23, 2010 Er det noen som vet om firmaer/personer som bygger om biler for andre i f.eks tyskland? Tenker på å kjøpe 2005 --> S6 donorbil i tyskland, og få noen der nede til og skru alle delene over på en norsk A6 2005 2,4 quattro. Tenker slik: Om jeg skal importere en s6 delebil til norge blir det fort 50000 i mva. Skulle tro at at en fikk relativt mye ombygging for den summen. Målet er en høy kvalitets ombygging, utført av andre, gjerne med TUV godkjenning. Tanker/tips/erfaringer mottas med glede. Mvh Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2010 Får det vel neppe godkjent selv der nede da karosseriet ikke er likt på 2.4 og 4.2. Man må uansett betale mva for varer og tjenester utført i utlandet som man tar med seg hjem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2010 Får det vel neppe godkjent selv der nede da karosseriet ikke er likt på 2.4 og 4.2. Man må uansett betale mva for varer og tjenester utført i utlandet som man tar med seg hjem. Er vel 5,2, men pytt pytt. Trenger ikke nødvendigvis være en A6, brukte den kun som eksempel. Ser poenget ditt med Mva. Problemer er det nok av, så da må man bare finne løsningene. Hva di kan, og ikke kan utføre i forhold til godkjenninger finner jeg alltids ut av, etter dialog med eventuelt firma. Gjelder kun å finne rette kombinasjoner av modeller. Så da gjenstår det kun å finne noen som kan utføre jobben, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2010 Har du håp om å få dette godkjent? Da er det trafikkstasjonen du skal snakke med først, ingen andre som kan svare deg bedre enn de... MEN vet at de kommer til å kreve mye dokumentasjon om ombyggingen og delene som er brukt, er ikke alltid de lar ting gli forbi fordi om du vifter med papirer fra TÜV. Men tror du det er mye å spare på dette? 1. Du skal kjøpe donorbil=masse peng. 2. Du skal sette jobben bort til noen andre=masse peng. 3. Du skal godkjenne dette hos TÜV=masse peng. 4. Du skal godkjenne denne i Norge=endel krangling+bearbeiding av BT. 5. Du må sikkert betale moms for delene/jobben som er utført i Tyskland=25% av masse peng. 6. Du må garantert betale oppbyggingsavgift og/eller avgifter pga vekt/hestekrefter/utslipp på den nye motoren=grusomt masse peng... Dette er gitt at du skal ha alt på det rene og jobben+bilen godkjent for norske veier. Lykke til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2010 Er fullstendig klar over at det er mange hindringer som må overkommes, men disse er ikke det som stopper prosjektet, det er kun hindringer som må overkommes underveis, det derimot som stopper prosjektet er mangel av utførende verksted etc i tyskland. Så jeg tror jeg fokuserer på det først, men har ingen kandidater. Noen som har en eller flere kandidater for hand? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...