Anbefalte innlegg

På min passat 02mod ble det skifet bagasjeluke mai 09, men fredag den 12.03.10 så jeg at lakken hadde begynt og flasse ved skiltlyset.

Så jeg dro på møller mandag 15.03 hvor dem tok bilder for og prøve å få det på garantien noe jeg ikke gjorde, dem kontaktet dem som hadde lakkert den. Gumpens Auto Lyngdal hvor jeg fikk avsklag også pga at jeg hadde kjøpt nye skiltlys holdere 15.01.10 som ble skiftet månedskifte jan/feb og da fraskrev dem seg alt ansvar siden disse var byttet av en ufaglært. skiltlysene ble tatt ut med negelen og sitter jo i plasikk.. området som det er borte lakk på er 2x2cm.

Har kontaktet forbrukerrådet og Gumpens flere ganger men dem vil se bilen. Forbrukerrådet mente dem var litt vrange når dem ikke ville at en upartisk part (NAF evt lakkverksted) kunne se på skaden og få noen her til og utbedre det. Er jo 54mil en vei til Lyngdal fra meg: eek :

Har regnet litt på det og det blir ikke billig for dem om jeg drar dit og dem får reklamasjonen.

Dem skal se på bilen: 108mil

Dem utbedrer feilen: 108mil

Noen til og hente meg og kjøre meg ned igjen. 216mil.

Dette blir jo 432 mil og ca 4320kr i drivstoff utgifter pluss mat som dem er pliktig til og dekke hvis jeg får det på reklamasjonen!!!

 

Noen som har vært borti noe lignende???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt normalt at lakken begynner å "flasse" i kroker og kriker, spesielt inni der ved skiltlysene og rundt profiler. Men det skal ikke skje!! Det betyr at dem har gjort for dårlig grunnarbeid. Og da skal det gå på garanti. Alle seriøse lakkerere kjører 5 års garanti. Og så lenge det ikke finnes noe merker der lakken er flasset er saken grei. Da skal det gå på reklamasjon/garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vegard!

Leit at du velger å ta denne saken fram i dette forumet som jeg også er medlem av. Spesielt siden du partisk legger dette fram og svartmaler Gumpens Auto Lyngdal så kraftig. Jeg forstår din frustrasjon, men ikke ditt angrep på oss her på dette forumet. Jeg velger derfor å belyse saken fra vår side også.

Du vet veldig godt hvordan saken egentlig er og at vi faktisk sa oss villige til å la ditt lokale VW verksted se på og rette opp i skaden helt på vår bekostning. Tilbakemeldingen og bildedokumentasjonen som ble gitt oss, konkluderte med at feilmontert skiltlys var årsaken til lakkavflassingen. Min mistanke om at noen "ufaglærte", som er din beskrivelse av vedkommende, ble bekreftet da delehistorikk og deg selv bekrefter at skiltlyset er skiftet i ettertid.

Vi som jobber med disse bilene, vet hvor ømfindtlig dette området er, tar våre forhåndsregler ved montering/pæreskift. Det som ofte skjer hvis man er litt for rask, er at lakken blir skrapt bort på kanten og skilt lyset blir skrudd for hardt til. Også at men ikke isolerer området med voks mellom pakning, luke og skiltlys. Jeg sier ikke at vi aldri gjør feil, men i dette tilfellet er det helt klart at denne skaden har skjedd i ettertid. Også med tanke på hvor liten denne "ferske" lakkavflassingen er to vintre etter at luka ble skiftet.

 

Hilsen

Trond A. Jørgensen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vegard!

Leit at du velger å ta denne saken fram i dette forumet som jeg også er medlem av. Spesielt siden du partisk legger dette fram og svartmaler Gumpens Auto Lyngdal så kraftig. Jeg forstår din frustrasjon, men ikke ditt angrep på oss her på dette forumet. Jeg velger derfor å belyse saken fra vår side også.

Du vet veldig godt hvordan saken egentlig er og at vi faktisk sa oss villige til å la ditt lokale VW verksted se på og rette opp i skaden helt på vår bekostning. Tilbakemeldingen og bildedokumentasjonen som ble gitt oss, konkluderte med at feilmontert skiltlys var årsaken til lakkavflassingen. Min mistanke om at noen "ufaglærte", som er din beskrivelse av vedkommende, ble bekreftet da delehistorikk og deg selv bekrefter at skiltlyset er skiftet i ettertid.

Vi som jobber med disse bilene, vet hvor ømfindtlig dette området er, tar våre forhåndsregler ved montering/pæreskift. Det som ofte skjer hvis man er litt for rask, er at lakken blir skrapt bort på kanten og skilt lyset blir skrudd for hardt til. Også at men ikke isolerer området med voks mellom pakning, luke og skiltlys. Jeg sier ikke at vi aldri gjør feil, men i dette tilfellet er det helt klart at denne skaden har skjedd i ettertid. Også med tanke på hvor liten denne "ferske" lakkavflassingen er to vintre etter at luka ble skiftet.

 

Hilsen

Trond A. Jørgensen

 

Jeg svartmaler dere ikke.. jeg legger frem mitt problem om hva som har skjedd oss og lurer på om det er noen som har vært borti lignende..

Når jeg vår på møller her og snakket med garanti ansvarlig og tok bilder sier jo selv at det måtte være dårlig grunnarbeid. Når du ser på bildene som ble tatt er det 1-2mm klaring rundt hele skiltlyset før det går til stålet!! Men i følge Stein hos dere, sier han at hvis jeg kommer med bilen og dere ikke ser noe skade på stålet skulle dere gjøre det opp igjen. Var senest innom et lakkverksted idag hvor jeg skulle høre på pris på lakk ang luka og dem kunne ikke skjønne hvorfor ikke dette er en garanti sak!! Lyset sitter skrudd i plastikk med klaring rundt hele. Har skrevet en mail til Stein som jeg skal sende så får vi se hvordan det går videre. Men mest sannsynlig blir det forbrukerrådet som tar over saken hvis det blir avslag på neste hendvendelse til dere. må bare innom så NAF får sett på det også. Har også vært i kontakt med et lakkverksted til her i elverum ang pris også.

 

Fra det ene til det andre.. Den forrige bilen min lakkerte jeg hele og der løsnet lakken på hjulbuene foran og ble rust i kanten foran på panseret og løsnet lakk i 2 dørhåndtak som er i bevegelse ganske mange ganger.., men der var det ikke noe problem etter 2år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Siden vi er igang her.

Dette stemmer ikke med de opplysninger jeg har fått fra ditt VAG verksted(ref mitt forrige innlegg). Litt dumt at dialogen har gått gjennom flere hos oss da dette er min avdeling. Jeg tar kontakt med deg mandag(via telefon) og verkstedet igjen, og ber dem demontere for ny vurdering. Som sagt tidligere, ordner vi opp i saken på en ryddig måte hvis dette likevel viser seg å skyldes feil gjort fra vår side.

 

Hilsen Trond A. Jørgensen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er jo dette et VELDIG kjent problem på passat uavhengig om det er byttet en skiltlysholder eller ikke.

 

nb: vegard ta å legg ut noen bilder av det. sitter jo flere lakkerer her inne også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Siden vi er igang her.

Dette stemmer ikke med de opplysninger jeg har fått fra ditt VAG verksted(ref mitt forrige innlegg). Litt dumt at dialogen har gått gjennom flere hos oss da dette er min avdeling. Jeg tar kontakt med deg mandag(via telefon) og verkstedet igjen, og ber dem demontere for ny vurdering. Som sagt tidligere, ordner vi opp i saken på en ryddig måte hvis dette likevel viser seg å skyldes feil gjort fra vår side.

 

Hilsen Trond A. Jørgensen

 

Den er grei Trond.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjedde her egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjedde her egentlig?

 

Som Trond skrev, så ringte han meg den mandagen at møller på Elverum skulle se på den igjen, men han fikk ikke tak i garanti ansvarlig så han ringte meg opp igjen etter en stund den mandagen og sa dem skulle dekke dette og lurte på om det var greit det ble gjort samtidlig som garanti på ei dør.

Så Trond ordnet opp og dette er ute av verden fra dems side:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig hvordan ting ordner seg når det kommer ut i det offentlige rom : rolleyes

 

Godt det ordnet seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.