#1 Skrevet Mars 24, 2010 Noen som vet om det går an å få til? de har kun en bokstav til slutt forskjellig, automat har b til slutt og manuell har a. Vi vet jo at det går andre veien når en bygger om fra automat til manuell, da er det noe ala et par ledninger fra park og neutral som kobles om. Jeg prøvde i stad men den startet ikke med ecu fra manuell gir. Dessute er jeg ikke 100% sikker på at ecu fra manuell bil er i orden. Noen i næromerådet som kan teste denne motorstyringa fra en aan manuell bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2010 ikke noe forskjell på de, jeg har satt inn manuell hjerne i min automat bil uten problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2010 Hvis det ikke haster, så kan vi teste i starten av uke 14, altså litt over ei uke til. Har et par AAN hjerner liggende, både fra automat og manuell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2010 ikke noe forskjell på de, jeg har satt inn manuell hjerne i min automat bil uten problem Ok da er sikkert min manuell hjerne gåen da eller? Skal se etterpå nå om jeg får kontakt med hjernen via vagcom Rart at de har forskjellig bokstav da til slutt hvis de er like, Skal sjekke bosch nr etterpå om de er like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2010 Hvis det ikke haster, så kan vi teste i starten av uke 14, altså litt over ei uke til. Har et par AAN hjerner liggende, både fra automat og manuell. Ja det hadde vært glimrende, Sliter med motorlampe på lambda under fin kjøring of vi finner ikke ut hvorfor den går for fett, skiftet masse deler i tillegg til lambda. (Har en bredbåndslamda utenom som indikerer fet blanding.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2010 Lurer på om det er bare litt snillere map oppsett på automat vs manuell Er forskjellige nr på de ja. Men jeg har testet begge i min bil og virker fint. Kan prøve med vag-com ja Har problem med lambda på min også. byttet til annen brukt og ble mye værre. satt inn en fra tema og hatt det et par ganger. satt så inn innovate og så langt hatt det en gang. Hadde aldri det tullet før jeg bytta hjerne. Forskjellen på de to hjernene er chip og ikke chip. Så til helgen kommer ny motor og ny hjerne på plass;) Gjenstår og se hva skjer med lamda da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2010 Ja det hadde vært glimrende, Sliter med motorlampe på lambda under fin kjøring of vi finner ikke ut hvorfor den går for fett, skiftet masse deler i tillegg til lambda. (Har en bredbåndslamda utenom som indikerer fet blanding.) Når min gikk for fedt, tok jeg electrocleaner på lmm og lambda. Gikk ned 3 dl på langkjøring på samme vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2010 Når min gikk for fedt, tok jeg electrocleaner på lmm og lambda. Gikk ned 3 dl på langkjøring på samme vei. Ja det er testet ut, både med rensing of forskjellige lambdasonder og LMM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2010 Lurer på om det er bare litt snillere map oppsett på automat vs manuellEr forskjellige nr på de ja. Men jeg har testet begge i min bil og virker fint. Kan prøve med vag-com ja Har problem med lambda på min også. byttet til annen brukt og ble mye værre. satt inn en fra tema og hatt det et par ganger. satt så inn innovate og så langt hatt det en gang. Hadde aldri det tullet før jeg bytta hjerne. Forskjellen på de to hjernene er chip og ikke chip. Så til helgen kommer ny motor og ny hjerne på plass;) Gjenstår og se hva skjer med lamda da. Hva slags feilmelding får du på lambda da? samma som min feilmelding? (adaption limit exeded) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2010 Blir det ikke bra med en annen ecu så vurderer jeg snart custom map på bilen, og skal jeg koste på det blir det ikke med k24 snurra iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 25, 2010 Hvordan vil det gå med en ABY hjerne? på min AAN med automat, ABY ecu med delenr 895 907 551 A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 26, 2010 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 6, 2010 Hvis det ikke haster, så kan vi teste i starten av uke 14, altså litt over ei uke til. Har et par AAN hjerner liggende, både fra automat og manuell. Har nå vert hos Arild og fått prøvet en AAN hjerne, det ble ikke noe annet resultat av det så da kan motorstyringen min friskmeldes. Fikk prøve dyser oxo hos Arild uten annet resultat enn samme som før. Tusen takk til Arild for hjelpen, Neste blir vel å bytte fpr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...