Dekk/felgdimensjon på Golf V ?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nye hjul på min Golf R TSI.

Vil da ha 19". Tenker litt på Le Mans replika i 9,5x19 med Et 48.235/35x19 eller 225/35x19.

Eventuelt med 8,5 foran.

Vil dette gå på en Golf V ?

Skal også montere justerbart senkesett som ligger og venter.

 

Cato

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ihvertfall av erfaring at 235/35-19 på 8,5x19 ET45 subber mens samme oppsett med 225 funker bedre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5" bredde har jeg ikke erfaring med, men som Rudi har jeg prøvd 8,5", ET 45 og 235, og det fungerer heller dårlig kombinert med senk. Du må nok valse litt skal det fungere. Har 225 på Heliosene (som er kjøpt av Rudi) og det fungerer mye, mye bedre. Spiser dog litt innerskjerm det også med god senk og norske veier med telehiv, men men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med justerbart, går for 8,5x19 rundt om, og 215/35

 

9,5x19 ET 48 butter vel i fjærbeinet foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er bilen til Vågen, LM reps 8,5x19 med et45. Skodd med 215/35-19 Dunlop SP MAXX om jeg ikke husker feil. Subber det og når det blir lavt nok..

 

_MG_8810.jpg

 

_MG_8812.jpg

 

_MG_8814.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subber det og når det blir lavt nok..

 

 

Må bare lage litt plass ;) Subba jo ikke når de satt på min :P

 

3891244532_f89e1f9a5c_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger disse felgene til fair pris ?

Gjerne på sør/vestlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LM fakes får du ikke kastet etter deg til noe annet enn hva jeg regner med du kaller en fair pris.

 

Orginalene koster over 10.000,- pr felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved hard kjøring og bra med senk subber selv omanyt orginale 7,5x18" ET51 med 225/40-18 dekk om man kjører hardt nok eller treffer bråe dumper i litt sving på mkv, så hadde vel gått for 215 dekk og ikke 225 om jeg var deg, i allefall foran om du tenker senke endel:) sånn høyde som min er på bildet her så er det null problem å få denne til å subbe med orginal dim på dekk og felg. Mkv subber også med dekket imot bakdel av innerskjerm ved hard brems og gode dekk.. hjulet på mkv flytter seg mye i lengderettning ved brems med org foringer. TT foringer feks anbefales i bærearmer foran om man skal kjøre aktivt:) Øvre yttre torx skrue feste til innerskjerm foran er også anbefalt å modifisere, da det somregel subber der først:)

06032010056.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder dekkdimensjon.Hvor stor load index krever en Golf V 1,4TSI ?

Sitter på jobb offshore og får ikke sjekket i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.