Anbefalte innlegg

Funderer å investere i en ny Golf.

Sitter på Finn.no og titter - har funnet noen interessange Golf 3,ere.

Men....med en km stand på over 200 000 km er dette noe fare med disse bilene? 1,6 - 1,8?

Kjenner ikke til disse motorerne noe særlig, temker at med normalt stell og kjøring så går vel disse motorene noen hundre tusen km uten problemer også..

Erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3'er Golf er gode biler, men ruster noe fælt på bakluka og dørene....motorene er solide og gode, men krever litt stell som alt annet.

jeg har forresten en Golf 3 GTI som er kjørt 117k som er tilsalgs :)

se her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle 1,8 monopoint min gikk 235.000 da jeg bytta den ut for fordel av vr6. Hadde aldri noe problemer med den.Men der er jo skikkelig slappe motorer da .Som sagt over her med rust stemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om du finner den en Golf III GL med 2,0i :) Går godt,bruker ikke altformye bensin og du slipper GTI forsikringa(Er vel like mange hest i den som en GTI 8v,116hk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis som skal selge sin golf 3 GL 2.0liter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funderer å investere i en ny Golf.

Sitter på Finn.no og titter - har funnet noen interessange Golf 3,ere.

Men....med en km stand på over 200 000 km er dette noe fare med disse bilene? 1,6 - 1,8?

Kjenner ikke til disse motorerne noe særlig, temker at med normalt stell og kjøring så går vel disse motorene noen hundre tusen km uten problemer også..

Erfaringer?

1996-1998 har moderne diagenose uttak som kan gjøre problem løsing mye lettere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakluka er det verste på disse bilene. Den ruster opp innenfra og ut. Ta av trekket og se etter rust på innsida. Se etter rust i dører, bakskjermer, kanaler og i bakre hjørner ved støtfangeren.

Bilen har 2 andre sykdommer du aldri slipper unna. Jekkbulker framme i kanalene. Og dørlåser som fryser. Jekkbulkene har ikke gitt meg godkjenniningsproblemer. Men det kan være kjett å skifte framhjul. Dørlåsene kan dynkes skikkelig med låsolje. Det hjelper til en viss grad. Men ikke fullt ut.

Elektrisk, chassis, bremser og drivverk er bra. Ikke mye problemer der. Motoren er udødelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.