#1 Skrevet Mars 25, 2010 ja tittel sier vel sitt. Fått opp varsel i dash`en på at det er tid for service- mener det er såkalt storservice! Tenkte å være flink på å følge opp servicene og var nede på møller der den har fått alle andre servicer hos tidligere eier, men der skal de ha det dobbelte av et par andre "vanlige" verksteder. Lurer på om det er noe sted i østfold medlemmer har prosenter og/eller det er noe sted østfoldmedlemene har som "stamsted"? Noen som også har peiling på hva forskjellen på såkalt "stor" og "liten" service er? Det er ikke noe vannpumpe/reg. reim på gang, så lurer på hva de skal ha godt over 5K for å gjøre... På forhånd takk : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2010 Bremsevæske, pollenfilter, oljefilter, luftfilter, olje tipper jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2010 Hei Har samme bil som deg og det er vel som jeg har skjønt longlife service på disse, dvs rundt 30.000km service som regel kortere. Hvor langt har bilen din gått? Når det er såkalt stor servicer utenom regreim og vannpupe er vel serivce kostnaded jeg har hatt rundt 6000,- for den så spørs det om du må ha med bremseveske bytte. Du som bir i Østfold kan vel ta servicen i Sverige, er noen å spare der, feks http://www.nilssonbil.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 25, 2010 bilen har gått 161 000km.. ganske sikker på at det er longlife olje på den som du sier, men at du har betalt 6K skjønner jeg ikke? jeg fikk pris på 5700,- ca hos møller.. men et mekonomen verksted skulle ha litt over 2500,- ... jeg er ikke gnien men hvor mye bedre kan den servicen hos møller være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2010 Når du tar servicen på Møller tar de ikke bare å skifter det de skal skifte.. De har et langt skjema de går igjennom for å sjekke det ene og det andre på bilen din. Så de går grundig til verks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2010 Når du tar servicen på Møller tar de ikke bare å skifter det de skal skifte.. De har et langt skjema de går igjennom for å sjekke det ene og det andre på bilen din. Så de går grundig til verks. Er ikke akkurat nødvendig å sjekke alt di gjør. mønsterdybde i dekk, vindusviskere, lyspærer osv osv. ingenvits å sjekke ting som er i orden. men vil man ha stempel i boken, ja da må man. Sure penger spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2010 Hei Vel skjema er langt jaa, meen det er et punk for som eksl sjekk at viskeblad, sjekk av spyleveske, osvv.. blir mange punkter som man egentlig kan sjekke selv, men det er vel Møller lever av tenker jeg. Eneste som jeg kan se av "nødvendighet" dem gjør er så bytte olje, luftfilter, kupefiler, drivstoff filter. Resten er slik som jeg beskrev overnfor. Og pluss i boka for stempel i service heftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2010 du kan jo få stempel selv om det ikke er på merkeverksted.har litt dårlig erfaring med merkeverksted og de overpriser seg en del syns jeg.mekonomen får du stempel fra.verksted ved siden av stempler de også selv om de skruer på det meste de gjør i hvertfall akkurat det samme som toyota gjør på sine servicer for de utskrifter fra service programmet til toyota om hvordan de gjør det. bytta.du kan jo gjøre servicen selv da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 25, 2010 De må vel sjekke motor og drivverk også, man får jo mobilitetsgaranti på dette, så regner med at de går temmelig nøye til verks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 25, 2010 Hei Joa de har nok bilen på bukk og inspiser nok sikker det også, men jeg hadde nettopp bilen inne til Storservice hos Nilsson Bil i Strømstad og de fant ting på bilen som ikke Møller Ryen hadde sett eller oversett ikke vet jeg. Jeg anbefaler alle som bor på østlandet og sjekke ut disse eller andre verkster i sverige når man skal ta store servicer eller større mekke jobber. Mye penger å sparem jeg sparte nesten 10.000 på den serivcen jeg hadde pluss annet som de tok samtidig, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 25, 2010 Når du tar servicen på Møller tar de ikke bare å skifter det de skal skifte.. De har et langt skjema de går igjennom for å sjekke det ene og det andre på bilen din. Så de går grundig til verks. De punktene er vel som de andre her sier, mange unødvendige punkter som jeg egentlig kunne sjekket selv.. Og er ikke det at jeg ikke klarer å bytte den olja og filterne selv, men er for å kunne ha det stempelet i boka- for kanskje å få litt mer igjen for den når jeg eventuelt skal selge den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 25, 2010 x2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 25, 2010 De punktene er vel som de andre her sier, mange unødvendige punkter som jeg egentlig kunne sjekket selv.. Og er ikke det at jeg ikke klarer å bytte den olja og filterne selv, men er for å kunne ha det stempelet i boka- for kanskje å få litt mer igjen for den når jeg eventuelt skal selge den! Hehe.. Jeg skjønner at mange her inne klarer å sjekke disse punktene selv, men nå er det vell ganske mange her i norges land som bare vet at de kjører en grønn bil, en slik med 4 dekk på. For disse er alle disse punktene MEGET nødvendig da de bare kjører bilen. De forventer at når de kjører ut i fra verkstedet så er event feil og mangler påpekt hvis det skulle være noen. Selv så trenger jeg heller ikke alle disse ekstra punktene, men skjønner hvorfor dem har dem. Just my 5cents. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 25, 2010 sant det, finnes mange som ikke har verken interesse eller behov for å vite hvordan ting fungerer og hva man bør sjekke.. Men alikavel blir det mange lettjente kroner for de merkeverkstedene som da bare regner med at du trenger den listesjekken. Da mener jeg at det burde vært gitt et valg på om jeg vil betale dobbelpris for en visuell sjekk eller om jeg faktisk bare vil ha gjort det jeg har spurt om! Det finnes mange fine navn på servicene om dagen men olje og filter er fortsatt olje og filter... men smaken er som baken... Fortsatt ingen som har konkrete steder de synes er bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...