Minste dekk bredde på 8x17 felger

Anbefalte innlegg

har nå 225/55 dekk på, og lurer på om det vil se dumt/rart ut om jeg legger på 205/50? tenker på om dekke blir å skreve over felgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kommer til å "skreve over felgen", eller dekkstrekk som mange også liker å kalle det ;)

 

Jeg har 8,5x17" med 205/50 på vinteren. Det gir tydelig dekkstrekk. Om det ser dumt ut blir jo igjen en smakssak..jeg synes selvfølgelig ikke det ser dumt ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 205 på 8" felg, riktignok 16" med 55 profil, men man ser jo uansett antydning til hvordan det blir med lavere profil. Jeg synes ikke dette er noe problem, men å drive det mye lengre er jeg redd blir for mye (for min smak)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil skal du ha det på da? Blir jo ganske stor forskjell på rulleomkretsen på 225/55 og 205/50

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger :)

Sak ha vinterdekk på disse felgene selv, og syntes 225 var litt vel bredt i vinter : rolleyes litt strekk gjør ingenting, så kan jo prøve å legge på ett 205 dekk på ene felgen å se :)

De skal på en A6 99 mod. Så det er aalt for stor rulle omkrets på dekkene nå :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv med de snømengdene som kom her i vinter kan jeg ikke si at 225-dekk har vært noe problem i det hele tatt. Kikket selv på 205/50-dekk, men prismessig lå disse godt over 225/45 og var ikke på lager hos noen av forhandlerne jeg sjekket med.

 

Men, uansett - 205 på 8"-felg vil gi en pen strekk. Tror dog ikke det er noe jeg ville valgt på vinterhjul. Kjører selv 225 på 7.5" og det er vel det mange vil kalle "ballongdekk", men føler meg ganske trygg når jeg sladder rundt på sledeføre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dog ikke det er noe jeg ville valgt på vinterhjul. Kjører selv 225 på 7.5" og det er vel det mange vil kalle "ballongdekk", men føler meg ganske trygg når jeg sladder rundt på sledeføre :P

 

Vel.. jeg har som sagt kjørt 205/50 på 8,5" felg i vinter og jeg har mildt sagt lekt meg sidelengs i vinter.

 

Det funker helt fint..dekka sitter på samme sted nå, som da de ble lagt på felgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må sant sies at de dekkene jeg har på nå, ikke har spor igjen.. : rolleyes nok en medvirkende årsak til dårlig feste.. ;) hehe

 

Så litt på siden som ble linket til i denne tråden av Tore Kvilten. Det ser egentlig ganske fint ut med 205 på disse felgene :)

Som du sier Tommy, så spiller jo prisen også en rolle, så får se til høsten hva det blir til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. jeg har som sagt kjørt 205/50 på 8,5" felg i vinter og jeg har mildt sagt lekt meg sidelengs i vinter.

 

Det funker helt fint..dekka sitter på samme sted nå, som da de ble lagt på felgen :)

 

Nå tenkte jeg vel ikke akkurat på at dekket skulle falle av, men heller på hvor utsatt felgkanten er for skader :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja. Uansett, noe må man ofre for å vinne ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.