Anbefalte innlegg

hei er vel noen her som kan hjelpe meg selv om det gjelder cupraen siden den har omtrent alle delene til vag/audi:p

når bilen står og går så hører jeg litt rasling fra svinghjulet men når jeg trykker clutchen in blir det borte har også noen ganger lyd fra pedalen kanttre lyd vanskelig og beskrive når jeg trykker på den hører det best når bilen ikke er i gang clutch og kasse funker helt fint går lett i gir og clutchen tar når den skal. noen som har formening om hva den kan være?er svinghjulet blitt dårlig eller??er en seat ibiza 1.8t cupra 2001 modell. så er vel samme girkasse som a3 og golf 1.8t har 5 trins 02j kasse mener jeg: klø :

for hvis jeg må bytte noe går jeg for g60 enkelmasse svinghjul med vr6 clutch så blir kvitt dette dobbletmasse svinghjulet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

testet litt på morgenen i dag og før jeg startet lagde den ingen lyder men når jeg startet trykte clutchen in og slapp den kom det en klunke lyd fra motorrommet.hørte ikke noe til svinghjulet når jeg kom på jobben og stoppet og prøvde clutchen litt så lagde den en knirkelyd når jeg tryket på pedalen: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan hjelpe????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel være noen som som har vært borti dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trolig deffekte fjærer inne i svinghjulet som lager raslingen.. typisk høres den når bil går på tomgang i fri med ubetjent clutch.

Knirkingen, kommer den fra inne i bilen eller ute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rasslelyd kan du vel og få fra utløserlageret!? usikker på hvordan dette lageret evt lager lyd på en 02J kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rasslelyd kan du vel og få fra utløserlageret!? usikker på hvordan dette lageret evt lager lyd på en 02J kasse.

Sant som du sier:) Kommer litt ann på lyden han hører, Om det er metallisk rasling klirring så er det mere sansynlig med svinghjul, da utløserlageret ofte lager mere tynn pipe/hyle lyd, vanskelig å forklare, men svinghjulslyden er mye grøvre i lydbildet:) Men nå har ikke jeg hørt lyden her så ditt forslag er fullt sansynlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trolig deffekte fjærer inne i svinghjulet som lager raslingen.. typisk høres den når bil går på tomgang i fri med ubetjent clutch.

Knirkingen, kommer den fra inne i bilen eller ute?

det som er det rare er at jeg har børe hørt raslinga en gang kjørte en tur i dag ingen lyd i det hele tatt: klø :men når jeg parkerte for og høre etter knirkinga trykket jeg clutchen for inn og ut da kom det etter hvert en klunke lyd en gang lurer litt på om motorfester kanskje er litt slitene.

knirkinga kommer fra motorrommet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som du sier:) Kommer litt ann på lyden han hører, Om det er metallisk rasling klirring så er det mere sansynlig med svinghjul, da utløserlageret ofte lager mere tynn pipe/hyle lyd, vanskelig å forklare, men svinghjulslyden er mye grøvre i lydbildet:) Men nå har ikke jeg hørt lyden her så ditt forslag er fullt sansynlig :)

du kan få høre min;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tnekt på dette jeg også men den lyden fikk jeg bare en gang og syns det er veldig rart at den ikke lager lyder før jeg starter men de kommer etter jeg har kjørt en stund men idag kom de ikke etter jeg var ute en liten tur og kjørte: klø : blir vel nytt enkeltmasse svinghjul og clutch da: bh :noe jeg ikke har rå til og gjøre på verksted for skal bytte regreim,kjedestrammer og kjede på kammene for hørte en litt rasling fra de kanskje bytte ventil løftere også siden jeg skal opp med alt.har sted og skru men får ikke gjort det selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men siden jeg har litt flere spørsmål så kan jeg vel ta det her jeg hørte litt rasling under topp lokket og regner med det er kjede og kjede strammer kom fra venstre siden men når jeg ser på et bilde sitter kjedestrammer på høyre side slik

DSCF0012.jpg

og jeg syns da ser det ut til at lyden kommer fra bakkerste kam og til venstre regreima sitter tenkt jeg skulle skru av topplokket er det noen måte jeg kan skjekke over ventilløftre og kjede/kjedestrammer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg hadde kjørt til jobben i dag knirka det igjen når jeg trykket på clutch pedalen får ta en opp på bukken og se litt hvor lyden kommer fra: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan få høre min;)

Få høre da hehe:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchgaffelen som utløser lagret sitter i sprekker vet jeg, utløser lagret eller slitne fjører på lammelen din kan tenkes. Er nok bare å ta opp, for lyden blir nok ikke borte av seg selv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchgaffelen som utløser lagret sitter i sprekker vet jeg, utløser lagret eller slitne fjører på lammelen din kan tenkes. Er nok bare å ta opp, for lyden blir nok ikke borte av seg selv:)

søren jeg spm håpet jeg kunne fikset dette med litt wd40: haha :

kassa og clutch ble byttet på garanti i følge gammel eier så da har det holdt 30000km: rolleyes

er dette noe vanskelig og bytte kristian?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få høre da hehe:D

ja du kan få høre og fikse det: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis utløselageret er slitt skulle ikke det lagd lyd når bilen var kald den kommer jo bare når bilen er var og kjørt en stund?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du kan få høre og fikse det: smil :

Hører ikke noe jeg ?? hehe kom innover så hører jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører ikke noe jeg ?? hehe kom innover så hører jeg :)

får vel ta meg en tur innover til deg jeg da: smil : så kan du få høre på symfonien med knirking: smil :

får vel ta det etter påske for du skal vel bort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hjemme i påsken:) jobber morgen da.. Men ellers er jeg ledig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg en PM du så finner vi noe som passer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hjemme i påsken:) jobber morgen da.. Men ellers er jeg ledig.

jobber i morgen jeg også.skal være hjemme jeg også men skal på noen utfarter men må høre med kjerringa hvilke dager som passer hva er nummert ditt da stian?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da sender jeg en mld i løpet av påsken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.