#1 Skrevet Mars 25, 2010 (endret) Når motoren er kald og jeg starter bilen så kommer denne lyden i ca 1 minutt før den slutter og tomgangen på bilen synker litt. Det er ikke alltid det skjer, men er ganske ofte. Så jeg lurer på om noen vet hva dette er og om det er noe farlig. Her er en film: lyden slutter etter ca 38sek 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2010 turboen som laga den lyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2010 turboen som laga den lyden? det kommer fra det området ja. men vist det er turboen så lurer jeg på hva som gjør at den lyden kommer og hvorfor når den bare er kald: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 25, 2010 Kan jo feks være vifta eller AC kompressor/vifte.. Går AC'n din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2010 Kan jo feks være vifta eller AC kompressor/vifte.. Går AC'n din? lyden kommer selv om AC'n er skrudd av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2010 Høres ut på meg som det er en form for tilleggsvarmer som går - er det Webasto eller lignende på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2010 Har B5 slik tillegsluftpumpe for renere avgass etter oppstart som min B6 har ? Den går i allefall når bilen er kald, hørest ikke slik ut på min bil, men kanskje værdt sjekke ut, kan jo være denne som begynner å ta kveld.. Ole K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 26, 2010 Høres ut som noen støvsuger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 26, 2010 Broren min har en b5 2000 mod med samme lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 26, 2010 Høres ut på meg som det er en form for tilleggsvarmer som går - er det Webasto eller lignende på bilen? nei det er det ikke. har hvertfall ikke sett det: rolleyes Har B5 slik tillegsluftpumpe for renere avgass etter oppstart som min B6 har ? Den går i allefall når bilen er kald, hørest ikke slik ut på min bil, men kanskje værdt sjekke ut, kan jo være denne som begynner å ta kveld..Ole K Det vet jeg ikke, men skal ta å sjekke opp i det. takk for tipset:) Høres ut som noen støvsuger.. Det kan jeg med 100% sikkerhet si at det ikke er:p Broren min har en b5 2000 mod med samme lyden. Og han vet heller ikke hva det er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 26, 2010 det er en lyd i ei pumpe som haar inn ekstra luft for å få katalysatoren raskere varm. Og mindre utslipp.. Hadde akkurat samme lyden på en 1995 Volvo 960 24v jeg hadde. Blir borte etter kort tid.. Men ikke pen lyd.. Antageligvis er pumpa slitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 26, 2010 Ser på filmen at du har system for "sencondary air injection", det er riktig som de sier lengre opp her at det er for å forvarme katt'en din. Garantert sikkert vifta til det systemet som holder på å ta kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 26, 2010 okei. men på min så er katten fjerna så da er det ikke så stort poeng i dette opplegget her. går det ann å fjerne det eller koble det bort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2010 Prøv å koble bort å se hva slags feilmelding du får.. Så på bilen til broren min og han får en feilmelding på secondary air injector som er denne greia her.. Mulig det er for at luftpumpa ikke fungerer som den skal.. utslitt antageligvis.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...