#1 Skrevet Mars 25, 2010 Hei... har en audi a3 98modell.. er ute etter mer stabilt turbotrykk.. slippe at trykke daaaler nedover høyere turtall man får. har prøvd å koble uten hell.. noen her som kan hjelpe meg? kjøpt en mekanisk boostcontroller med 3 uttak.. 2 på siden og 1 rett ned.. når jeg tar ut n75, så setter jeg boost controlleren ned i samme hull, og setter over slangene.. og lar n75 være koblet til. får ikke mer enn 0.5 bar da.. jo mer jeg skrur nedover, mindre laderen den.. whaaat? skulle jo vært motsatt.. lengre ned,mere lader jeg, høyere opp,mindre lader jeg.. hvorfor skjer det.. rimelig lik ventil som dette http://www.ecstuning.com/stage/images/product/iadmin/3420_x600.jpg har søkt en del og koblet den sann jeg mener den skal sitte.. likt som n75.. men ja.. max 0.5bar. bilen er chipet med mtm chip. lader 1.1bar når n75 sitter på plassen sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg har hatt flere mbc'er, alle de har hatt bare 2 tilkoblingspunkt, og da kobler man enten feil eller rett. At den lader mindre når du skrur den med klokka er jo korrekt, skrur du omvendt øker du trykket. Husk at snurra di ikke greier å holde maxtrykk på 4-5-6k rpm, da vil ladetrykket dale uansett om du bruker mbc eller n75. Dersom du idag opplever at ladetrykket pulserer, vil det bli stabilt med mbc, men det er jo noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2010 (endret) DEt beste er og ha en med 2 uttak.Koble den til med t stykke fra slangen som går til resirk og en til wastegate.Jeg har for min del tatt N75 helt bort tettet med skrue,og koblet MBC mellom wastegate og nippelen på turbohuset.Delt den slangen som går inn på N75.Funker gull og bilen oppfører seg bedre enn og gå på det første forslaget ovenfor.N75 står tilkoblet i kontakt men er bare gjemt unna.For og slippe feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2010 et par ting her. N75 kan ikke kobles bort elektrisk da det vil generere feilkoder. en annen ting så er det ikke N75 sin feil at trykket daler opp over registeret....det er turboen som er for liten, og hvis du pusher den med en manuell boost controller så tar du knekken på turboen ganske raskt.....ønsker du fullt trykk til rødlinja må du til med en større turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2010 et par ting her. N75 kan ikke kobles bort elektrisk da det vil generere feilkoder. en annen ting så er det ikke N75 sin feil at trykket daler opp over registeret....det er turboen som er for liten, og hvis du pusher den med en manuell boost controller så tar du knekken på turboen ganske raskt.....ønsker du fullt trykk til rødlinja må du til med en større turbo det jeg mente og.. n75 må være tilkoblet.. ellers feil kode.. men ladet mere før. pga større ic nå lader jeg mindre.. derfor vill jeg koble til en boost controller.. også slipper jeg den luggingen når jeg har det.. var en drøm å kjøre med bare 0.5bar og.. slippe den nøkkingen osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2010 skrur du den opp,mer ladetrykk,skru nedover mindre ladetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2010 skrur du den opp,mer ladetrykk,skru nedover mindre ladetrykk men den fungerer ikke som den skal.. når jeg får max 0.5 bar når den er skrudd helt opp.. og ligger på vanlig 1.1bar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2010 Jeg koblet opp en med to innganger igår; trykket inn fra siden (i motsatt retning av strammeskruen) og slangen til wg i bunn. Prøv å bytt om på koblingene dine, jeg tipper du har byttet om to slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 28, 2010 Jeg koblet opp en med to innganger igår; trykket inn fra siden (i motsatt retning av strammeskruen) og slangen til wg i bunn.Prøv å bytt om på koblingene dine, jeg tipper du har byttet om to slanger. se om jeg får tak i en med 2 ganger i stedet for 3.. bare for moro skyld.. også kan jeg jo prøve å bytte om plass på slangene.. men tror ikke det har veldig mye å si på en med 3:P kan jo blokkere ene uttaket på siden og.. også prøve sann du har gjort:) takker for hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 28, 2010 dene nederste nippelen på boostcontrolen er bare for friluft akkurat som den ene nippelen på n75 ventil som står i innsugnsslangen.denne skal ikke slangen fra wastegaten til eller fra boostcontrolen til wastegaten.kun de to på siden som skal brukes med slangen fra wastegaten så da er det bare og finne ut hvilke av siden slangen skal inn på ble akkruat sånn som din når jeg monterte min feil;) her er bilde:) " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 28, 2010 den boostcontrolen du har kjøpt lignet veldig på en slik til og ha inne i bilen: klø : den veit jeg om fler som bruker som funker http://cgi.ebay.co.uk/Turbosmart-Boost-Tee-Manual-Boost-Controller_W0QQitemZ230411081502QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item35a592171e denne har jeg og funker gull:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 29, 2010 den boostcontrolen du har kjøpt lignet veldig på en slik til og ha inne i bilen: klø : den veit jeg om fler som bruker som funker http://cgi.ebay.co.uk/Turbosmart-Boost-Tee-Manual-Boost-Controller_W0QQitemZ230411081502QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item35a592171e denne har jeg og funker gull:) tusen hjertlig for hjelpen:) ikke fått prøvd enda., men blitt veldig klokere nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...