#1 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg har byttet motoren (2.8 AAH) i bilen min og den "nye" tikker/klikker veldig høyt. Jeg har prøvd å lytte på toppene ved å legge øret mot et skrujern jeg satte mot hver topp. Der høres det rimelig greit ut. Litt tilfeldig lyttet jeg på inntaksmanifolden i midten, og der var det et infernalsk spetakkel. Her må lyden forplante seg fra et annet sted. Kan det være så enkelt at lyden kommer fra ventilløfterne, eller er det mulig problemet ligger lenger ned? Jeg har kjørt motorrens og byttet både olje og filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2010 Har sett at ventilene i innsuget har løsnet på enkelte av disse. Du har variabelt innsug, og det er disse ventilene jeg tenker på. Del selve innsuget på midten, og sjekk at alle er på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2010 er det på tomgang, på turtall eller hele tiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2010 Det er hele tiden. Jeg byttet ventilløftere nå i ettermiddag uten at det hjalp nevneverdig. Når det gjelder innsuget, delte jeg dette for to år siden. Da var 5(!) av spjeldene løse inni innsuget. Disse er festet godt nå. Nettopp derfor flyttet jeg innsuget fra forrige motor over på denne. Mistenker forresten at venstre toppen får lite olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...