Problemer med A100 i fuktig føre...

Anbefalte innlegg

Har problemer med at bilen blir helt rar (hoster og harker) når det er fuktig/regner ute. Den forrige eieren hadde tatt ut luftfilteret fra luftfilterboksen, og regnet kanskje med at dette problemet kom p.g.a at det ikke vart skikkeli tett. Men har nå satt inn nytt filter, strammet alle klemmer, sjekket for lekasje etc på hele innsuget, men har fremdeles samme problem, spesielt hvis jeg tar bilen gjennom en bilvask. Lurer på om noen kanskje vet hvordan å få fikset dette siden jeg no har sjekket alle plassene jeg vet det kan komme inn fuktighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggkabler/fordelerlokk.. Slik fusking er 99% sikkert forårsaket av det. Skift pluggkablene, fordelerlokket og rotoren, så blir det antakeligvis bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen til moderen hadde akkurat samme probelem forrige uke. Stoppet til slutt.

Byttet fordeler, rotor, plugger, bensin filter og luftfilter. Da ble bilen god som ny. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet pluggledninger og plugger for ca 5000km siden, men byttet ikke rotor og fordelerlokk. Får prøve det da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet pluggledninger og plugger for ca 5000km siden, men byttet ikke rotor og fordelerlokk. Får prøve det da :D

 

Tror nok fordeler lokk og rotor vil hjelpe deg da ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har jeg byttet fordelerlokk og rotor, og merket enormt forskjell på motoren. Gikk finere, og bedre. Kjørte en tur til nærmeste vaskehall (bare for å teste lykken), men da vart den like ille igjen. Så det kunne altså ikke være bare det som gjorde dette. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det underspyling i denne vaskehallen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle post'e hva jeg til slutt fann ut at feilen var, tilfelle noen andre kanskje i fremtiden får samme problem etc.

 

Etter å ha byttet alt fra rotor, fordelerlokk, plugger, pluggledninger etc var bilen merkbart bedre, men fremdeles fusket den når det vart fuktig og sånt. Etter litt herjing med startgass (siden turtallet vil stige litt hvis den suger inn falsk luft en plass der man sprayer), fann jeg ut at den sugde falsk luft ved alle 5 dysene.

Etter litt skruing fann jeg også ut at 3 av dysene sprutet fint, den 4.dysen veksla mellom å sprute og dryppe, mens den 5.dysen var så si tett. Så no blir det bytte av alle 5 dysene, pluss pakningene rundt holderene.

 

Håper dette kanskje kan hjelpe andre med samme problem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.