#1 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg ser det er en knekk på vakum slangen der den går inn på vacum klokka på turboen,kan dette være grunnen?for høyt ladetrykk... Det er i oppoverbakker den kutter. Ska få lest ut feilkoder nå.. Hvem selger denne slangen og ca. hvor lang er den,regner som f.. her så har lite lyst å stå ute å mekke akkuratt nå. Det er en 3mm(tror jeg) tøy slange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2010 sving innom møller så regner jeg ikke med at de skal ha mye for denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2010 Friday,26,March,2010,15:42:57:59303 VAG-COM Version: Release 704.1 Address 01: Engine Control Module Part Number: 038 906 019 EK Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000AG 1367 Software Coding: 00001 Work Shop Code: WSC 00028 Additional Info: WVWZZZ3BZ2P230142 VWZ7Z0A4290581 2 Faults Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0 0 X X X 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg hadde samme symptomer på min og da var det MAP-sensor som var gåen. Motor fikk da beskjed om for høyt ladetrykk og gikk i nødmodus. Kostet meg ca 400,- på MECA - original Bosch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2010 Friday,26,March,2010,15:42:57:59303VAG-COM Version: Release 704.1 Address 01: Engine Control Module Part Number: 038 906 019 EK Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000AG 1367 Software Coding: 00001 Work Shop Code: WSC 00028 Additional Info: WVWZZZ3BZ2P230142 VWZ7Z0A4290581 2 Faults Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0 0 X X X 17965 -> Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles Ser ut som om den slangen kan gi deg noen løsninger, ja. Kan jo være utett også.. Evt. så kan jeg N75 også spille deg et puss.., det er jo ikke ukjent. (og så bør dy evt. bytte G62-sensoren, eller sjekke kabling til denne...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2010 Da har jeg bytta G62 føler og den er ok nå. Fikk fixa vakumslangen og deg gikk forsatt i nødmodus(tok en par 100m prøvetur bare) La merke til at vist jeg ruste motoren opp på max så lå ladetrykke på 2500Mbar (vag-com) i 4-5 sec før det dalte litt nedover,Gjorde dette et par ganger og tilslutt så gikk den til 2500Mbar og rett ned igjen.Kan virke som staget på vakumklokka på turboen sto fast og løsnet...Hadde ikke tid til å prøve noe mere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2010 Kan vel være den variable delen på turbo'en som kan være kokset, men holder en knapp på N75-magnetventilen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2010 skjedde det noe mer her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2010 Ja.. bytta N75-magnetventilen og det ble noe bedre men går forsatt i nødmodus med gjevnt pådrag opp lange bakker.. Ikke så veldig ofte men det skjer forsatt.. Så det er nok koks i turboen og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2010 usikker på om du har samme motoren som meg (Audi A6 1,9tdi 98 mod) men hadde samme problemet. Hos meg var det timingen på diesel pumpa som ikke var korrekt. Etter å ha justert denne så har jeg ikke dette problemet ( sjekk med Vagcom) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...