2002 Passat 1,9t går i nødmodus ved pådrag

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er en knekk på vakum slangen der den går inn på vacum klokka på turboen,kan dette være grunnen?for høyt ladetrykk...

Det er i oppoverbakker den kutter.

Ska få lest ut feilkoder nå..

 

Hvem selger denne slangen og ca. hvor lang er den,regner som f.. her så har lite lyst å stå ute å mekke akkuratt nå.

 

Det er en 3mm(tror jeg) tøy slange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sving innom møller så regner jeg ikke med at de skal ha mye for denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Friday,26,March,2010,15:42:57:59303

VAG-COM Version: Release 704.1

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 038 906 019 EK

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000AG 1367

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 00028

Additional Info: WVWZZZ3BZ2P230142 VWZ7Z0A4290581

2 Faults Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

 

Readiness: 0 0 X X X

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme symptomer på min og da var det MAP-sensor som var gåen.

Motor fikk da beskjed om for høyt ladetrykk og gikk i nødmodus.

Kostet meg ca 400,- på MECA - original Bosch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Friday,26,March,2010,15:42:57:59303

VAG-COM Version: Release 704.1

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 038 906 019 EK

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000AG 1367

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 00028

Additional Info: WVWZZZ3BZ2P230142 VWZ7Z0A4290581

2 Faults Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

 

Readiness: 0 0 X X X

 

17965 ->

 

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

Ser ut som om den slangen kan gi deg noen løsninger, ja. Kan jo være utett også..

Evt. så kan jeg N75 også spille deg et puss.., det er jo ikke ukjent.

(og så bør dy evt. bytte G62-sensoren, eller sjekke kabling til denne...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bytta G62 føler og den er ok nå.

 

Fikk fixa vakumslangen og deg gikk forsatt i nødmodus(tok en par 100m prøvetur bare)

La merke til at vist jeg ruste motoren opp på max så lå ladetrykke på 2500Mbar (vag-com) i 4-5 sec før det dalte litt nedover,Gjorde dette et par ganger og tilslutt så gikk den til 2500Mbar og rett ned igjen.Kan virke som staget på vakumklokka på turboen sto fast og løsnet...Hadde ikke tid til å prøve noe mere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel være den variable delen på turbo'en som kan være kokset, men holder en knapp på N75-magnetventilen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde det noe mer her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. bytta N75-magnetventilen og det ble noe bedre men går forsatt i nødmodus med gjevnt pådrag opp lange bakker..

Ikke så veldig ofte men det skjer forsatt..

Så det er nok koks i turboen og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker på om du har samme motoren som meg (Audi A6 1,9tdi 98 mod) men hadde samme problemet.

Hos meg var det timingen på diesel pumpa som ikke var korrekt. Etter å ha justert denne så har jeg ikke dette problemet ( sjekk med Vagcom)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.