#1 Skrevet Mars 26, 2010 Som topic sier, så lurer jeg på hvilken oljetype som er mest optimal på 2.4 6ern...kjører 10\40, men hører veldig delte meninger ang. hva den bør ha. Bilen bruker noe rundt 1L 10\40 Mobil1 på 10 000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2010 Bruker 5/50 på min og kjøper den på Statoil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2010 Ok. høvelig tynn altså, det er vel helsyntetisk? Hvor mye drikker den mellom oljeskiftene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2010 Helsyntetisk bruker jeg. Kjører jeg pent så pleier jeg ikke å fylle på noe, men fyller evt. på en litt skvett hvis jeg kjører litt hardt. Dvs. at bilen bruker mindre en 1 liter mellom servicene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg anbefaler Castrol Edge sport helsyntet 0W-40, på lik linje med Mekonomen. Legger du inn bilnummeret i nettbutikken der, vil du få opp de anbefalte oljene til din bil der, som fyller produsentens spesifikasjoner. På såpass nye motorer som vi snakker om her, er ikke lenger 0w/x og 5w/x tynne oljer. Det er normalt. På 80-talls biler kan det derimot bli for tynt. Edit: Jeg fylte Castrol Edge 5w30 på B6'en for noen uker siden, fungerer knall. Starter uten tikking selv i sprengkulda vi har hatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2010 Kjøp en olje som oppfyller 505 00 Ville personlig anbefalt Castrol Edge http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9015124&contentId=7028322 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2010 takker for gode svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...