Anbefalte innlegg

Lurer på hva denne ventilen gjør, slangen som går ut av ventilen er kappet så det var om jeg skulle fikse det? har 3b motor.

Bilde461.jpg

Bilde464.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har med veivhusventilasjonen å gjøre, uten at jeg vet nøyaktig hvordan den fungerer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette på sjm : Oversatt av google translater.. håper det hjelper.:)

Denne 1991 200TQ 20V pust slangen er rutet rundt på baksiden av motoren, og den ene enden kobles til runde svarte veivhuset trykkregulator ventil nær baksiden av ventilen dekselet.

Dette svarte regulator ventil, styrer flyten av veivhus gasser til turbo inntaket boot [1]. Ventilen har to porter inne, er en ca 0.400 diameter og et mindre et som er ca 0.180 inches. Jo større port og mindre porten er åpne under lave løft drift, men når turbo gjør nok styrke og renner nok luft til å produsere et vakuum på sugesiden av turbo, suger regulatoren ventilen membranen lukket og blokker av større port.

Dette gjør bare mindre porten åpen å strømme veivhuset pust røyk.

Her er to diagrammer som viser ventilen i drift under lav styrke og lav intakt luftveiene flyt med både 0.180 og 0.400 porter åpne, det andre diagrammet viser bruk under høy styrke, høy intakte tract flow, high intakt tract vakuum forholdene når interne membran trekkes mot 0.400 åpning for å lukke den av, slik at bare mindre 0,180 porten åpen for redusert flow.

Diagrammer høflighet av Audi of America

MERK: På 1991 200TQ 20V er det også en flamme arrestor (spiral stålbørste) inne i denne pust slangen på enden nær svart flyt regulerings ventil, så sørg for å fjerne denne flammen arrestor og installere den i erstatning slangen. Denne flammen arrestor hindrer tilbake brann i inntaket støvel fra å reise inn i motoren veivhuset. Jeg har ikke bekreftet om S4 bruker den samme flamme arrestor.

Bidra med en bedre oversettelse

flowval1.jpg

flowval2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.