Anbefalte innlegg

finnes det ein god klarlakk til å ha på pollerte felger??

på alle felgane så har madammen klart å kommet borti noko som har lagt seg på klarlakken men ikkje skadet alu'en. planen var å polere opp eikane på felgane men no er det snart sommertid og eg har ikkje fått tid til å pollere dei, så no tenkte eg å bare fjerne klarlakken med duxola og lakke på nytt og polere til neste sesong. men kva lakk holder??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker visst ikke den.. er vel ett par her inne som har testet..

 

kan skrape av igjen med neglen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg vurderte dette fant jeg ut at Mothers hadde en form for voks som du la på den polerte aluminiumen. Dette må jo selvfølgelig vedlikeholdes ofte, men resultatet ble utmerket bra. Får du oksidasjon er det jo bare å polere opp området å vokse på nytt. Klarlakken VIL få steinsprut med tid - og da blir jobben en hel del større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg vurderte dette fant jeg ut at Mothers hadde en form for voks som du la på den polerte aluminiumen. Dette må jo selvfølgelig vedlikeholdes ofte, men resultatet ble utmerket bra. Får du oksidasjon er det jo bare å polere opp området å vokse på nytt. Klarlakken VIL få steinsprut med tid - og da blir jobben en hel del større.

 

det har kommet veldig lite steinsprut på felgane, emn om det finnes det voks som holder det litt lenger er bare bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt mothers i dag på den lokale harley sjappa.. var det han anbefalte til polert alu..

 

Blir spennende å teste ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut bilde etter du har testa Anders, så vi får se hvordan det ble :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :) men blir ikke før om lenge.. (dvs når felgene er ferdig pusset)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mye positivt om denne fra andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mitt tips:

Etter polering kan du legge eit strøk med 1k plastikprimer, vente 15 min, og legge klarlakk egentlig av villkårlig type fra lakkverksted. Bruk poleringsmiddel heilt fri for silikon, og vask skikkelig godt før du lakkerer..

MEN ikkke legg for mykje klarlakk, bruk gjerne en klarlakk med mindre tørrstoffinnhald. om du tenker sånn at du slipper en stor stein igjennom is, vil den med tjukk is lage rimelg stor skade, og med tynn is går den rett igjennom.. Hørers rart ut, men sånn fungerer det i praksis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått tak i et sett felger jeg trodde var kantkjørt, men som viser seg å være fine foruten flass av klarlakk

og at det på kantene har oksidert. Hva er beste fremgangsmåte her? Duxola for fjerning av klarlakk, og så pusse med

meget fint papir/rondell for å bli kvitt oksideringsmerkene regner jeg med. Men hvilke hensyn må gjøres ift klarlakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med du skal polere opp hele kanten? hvis du skal det så pusser du hele kanten med grovt papir.. Det gjør at du får fjernet alle porer og hakk som er i kanten.. Så er det bare å ta stegene oppover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mindre jeg behøver å pusse, dess bedre.

Jeg ser ingen nevneverdige hakk, er evt fra steinsprut/lakkrakeleringen som er en bagatell.

 

Så, det er mer snakk om fjerning av klarlakk, rubbe/bearbeide skjønnhetsflekker fra oksideringen

og få på noe klarlakk som holder OK ift å måtte etterbehandle med jevne mellomrom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt mothers i dag på den lokale harley sjappa.. var det han anbefalte til polert alu..

 

Blir spennende å teste ut :)

 

er det denne du har kjøpt??

173_mothers_powertmetall_po_1.jpg&w=150&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ikke slik.. Er slik boks som vanlig voks..

Fant bilde av den :)

12079.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.