Erfaring bremseslanger fra Hovvdiaudi

Anbefalte innlegg

For fire år siden (eller kunne det være 2?) monterte jeg nye bremseslanger fra Hovvdiaudi i Danmark.

Plutselig fikk jeg bremsevæske lekkasje, og i løpet av noen få pene oppbremsinger var bilen ikke kjørbar grunnet stort tap av væske.

Årsaken til lekkasjen var en fullstendig korrosjon/pulverisering av metalldelen på slangen, i kobling mot bremserøret. Mutteren på bremserøret hadde bare et mykt og tynt lag med gods igjen fra bremseslangen. Med lett håndbevegelse kunne jeg knekke av metallstykket på slangen omtrent på midten, altså rett foran slutten av gjengepartiet på mutteren fra røret.

I tillegg var selve slangen blitt stein hard, værre enn noen annen bremseslange enn jeg har sett før.

Samtlige 4 slanger bak på A6 C4'en var stein harde, og alle var litt trøblete å demontere grunnet korrosjon i metallet. Det ble sittende fast "grøtaktig" hardt metall i gjengene på muttrene slik at jeg hadde mye jobb med å pirke og skrape, med stålbørsting til slutt.

Det underlige er at disse er blitt ødelagte på så kort tid. Jeg funderer på om metallet har reagert med muttrene på bremserørene.

Noen andre som har lignende erfaringer med bremseslanger fra Hovvdiaudi eller andre leverandører?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par slanger fra hovwdiaudi.dk på den ene Golfen.. skal følge med og se. (resten er ebay og Biltema)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.