#1 Skrevet Mars 26, 2010 (endret) Etter att et stabstag knakk på bilen min, så ble drivakslingen trukket veldig langt bakover. Dette førte til att jeg trodde låsringen på drivknuten knakk, og akslingen ble trukket ut av knuten. Men når jeg skrudde istykker nå, så fant jeg ut att det er "flenseakslen" på girkassen som har løsnet. Jeg kunne trekke ut denne for hånd, og det har også blitt litt slitte splines på den. (Pluss at låseringen er defekt) Har en girkasse liggende som jeg tenkte og ta flenseakslingen fra, men usikker på hvordan denne kan løsnes fra girkassen. Må jeg evnt gjøre noe med girkassen før jeg monterer sammen, eller kan jeg håpe på att den låseringen blir nok ødelag slik at jeg kan bytte olje på kassen bare? Skal bytte motor og girkasse i sommer, så håper bare på att det skal holde i noen måneder. Bilder av hva jeg mener med flenseaksel (Er dette riktig navn?) Og bilder av splines på akslingen etter att den er tatt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2010 Disse er bare å "nappe " rett ut. Er låseringen som holder de på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2010 Men blir den ikke ødelagt da? Slik den har blitt når den ble revet ut når staget røyk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2010 etter min erfaring med denne type låseringer så blir noen ødelagt og noen ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2010 Men da er det vel bare og prøve Regner med det er den som er nr7 på bilde over jeg må kjøpe om den går i stykker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2010 Bare å kjøpe ny låsering ja som er nr 7 på bildet ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...