problemer ved start....audi a4

Anbefalte innlegg

Har et problem ved start av bilen. den starter men dør like raskt. selv om eg pumper med gassen vil den ikkje, etter menge nok forsøk så starter no den. har vert på møller og spørt dei, og der lurte dei på om det va bensinpumpa, men den kosta no 3700 så eg vil gjerne vere sikker på at det er den før eg skifter. har også lest her på forumet at folk har hatt problem med motakaren ved nøkkel-ringen kan det vere den?

kom med forslag på ka det kan vere.

bilen er en a4 1.8 med 127000 på telleren.

 

helsing ingvar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et problem ved start av bilen. den starter men dør like raskt. selv om eg pumper med gassen vil den ikkje, etter menge nok forsøk så starter no den. har vert på møller og spørt dei, og der lurte dei på om det va bensinpumpa, men den kosta no 3700 så eg vil gjerne vere sikker på at det er den før eg skifter. har også lest her på forumet at folk har hatt problem med motakaren ved nøkkel-ringen kan det vere den?

kom med forslag på ka det kan vere.

bilen er en a4 1.8 med 127000 på telleren.

 

helsing ingvar

 

Kjøpte ny til min '96 1.8 20V for ett års tid siden fra Speedyperformanceparts.com, havna på 1400 derfra og kjapp frakt :)

Valgte da å bruke pumpen som egentlig er til 1.8 20VT, men var ingen forskjell da bensintrykkregulatoren ordna alt ;) Alternativt en walbro-pumpe (må nok moddes litt), men kommer på 500 vanligvis og er sikkert ett bedre alternativ hvis pengene er det det står i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1400 kr skal no gå greit:) men hadde du noko problem med pumpa sidan du måtte bytte den da eller... bytta du den sjølv eller, vanskli??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1400 kr skal no gå greit:) men hadde du noko problem med pumpa sidan du måtte bytte den da eller... bytta du den sjølv eller, vanskli??

 

bytta selv, men anbefaler ikke å gjøre det.. min originale pumpe røk av en eller annen merkelig grunn, så jeg måtte bytte og hadde ikke råd til 5400 for verksted + pumpe, så da ble det til at jeg ordna det selv :)

 

husk bare at brent mann lukter svidd og bensin er ikke gøy å leke med, så vær varsom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et problem ved start av bilen. den starter men dør like raskt. selv om eg pumper med gassen vil den ikkje, etter menge nok forsøk så starter no den. har vert på møller og spørt dei, og der lurte dei på om det va bensinpumpa, men den kosta no 3700 så eg vil gjerne vere sikker på at det er den før eg skifter. har også lest her på forumet at folk har hatt problem med motakaren ved nøkkel-ringen kan det vere den?

kom med forslag på ka det kan vere.

bilen er en a4 1.8 med 127000 på telleren.

 

helsing ingvar

 

Liten tro på bensinpumpa di.. Dette er en kjent feil på vag.. Rart de på møller ikke visste om det.. Det du må gjøre er å ta ut den pluggen som går inn til mottakerringen og lodde de 2 ledningene som går inn på den svarte pluggen skikkelig fast til de stikkerne inni der.. De er nemli bare klemt rundt isolasjonen med noen små tapper inn til lederne.. Da er det dårlig kontakt... 99% sikkert feilen din... Hadde akkurat det samme....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da blir det for meg og sjekke ut det da:) er det vanskeligt og komme til da eller.. denne pluggen ligger den rett innafor nøkkelhullet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da blir det for meg og sjekke ut det da:) er det vanskeligt og komme til da eller.. denne pluggen ligger den rett innafor nøkkelhullet da?

 

Sitter bak på tenningslåsen.. (bilde) Litt knot for du må dele den svarte pluggen men det går bra.. Ikke bruk mye loddetinn heller.. Bare så det flyter utover så ledningen sitter.. Du må ha av dekselet rundt rattstammen.. kommer bedre til om du tar av rattet.. Husk bare å koble av batteripolen for sikkerhets skylt.. :)

DSC01989 small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om her så er du nødt til å ha av rattet... Ellers får du ikke av dekslene.... Rattdekselet med airbag å sånn sitter fast i 2 skruer på hver side av rattet i bakkant.. Du kjenner et hull på hver side... Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter bak på tenningslåsen.. (bilde) Litt knot for du må dele den svarte pluggen men det går bra.. Ikke bruk mye loddetinn heller.. Bare så det flyter utover så ledningen sitter.. Du må ha av dekselet rundt rattstammen.. kommer bedre til om du tar av rattet.. Husk bare å koble av batteripolen for sikkerhets skylt.. :)

 

 

Enig med deg Håkon!

Hadde samme problemet på min A4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om her så er du nødt til å ha av rattet... Ellers får du ikke av dekslene.... Rattdekselet med airbag å sånn sitter fast i 2 skruer på hver side av rattet i bakkant.. Du kjenner et hull på hver side... Lykke til! :)

 

 

 

 

Du trenger ikke ta av rattet. har klart det uten jeg på gamle A4`n som jeg hadde. Det er bare å vri rattet så du kommer til skruene på sidene.

Skal gå det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinker lampen for starsperre ??

Har du en ekstra nøkkel å prøve med hvis feil er i transponder ?

Hvorfor ikke få sjekket feillageret på startsperre hos forhandler ?

Koster deg bare noen hundre kr, klart de ikke vet feil når de heller ikke har sett feillageret. Billigere enn ny bensinpumpe, sjekk feillageret først !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinker lampen for starsperre ??

Har du en ekstra nøkkel å prøve med hvis feil er i transponder ?

Hvorfor ikke få sjekket feillageret på startsperre hos forhandler ?

Koster deg bare noen hundre kr, klart de ikke vet feil når de heller ikke har sett feillageret. Billigere enn ny bensinpumpe, sjekk feillageret først !

 

Min lampe blinka ikke.. Den begynte å lyse siste gangen jeg prøvde å starte den.. Og da drev jeg på sikkert 15 ganger... Prøvde også alle nøklene.. Mitt råd er å lodde de ledningene.. Da slipper du sikkert å betale for å få lest ut feillageret som sikkert sier noe sånt som "17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg hadde en plan om få sjekka ut feilmeldingane ja. har berre ikkje hatt tid med og stikke inn på møller. og det er som håkon seier om at startsperrelampen ikkje lyser alltid, men av og til vil den starte og blinke. prøvd med andre nøkklane har e ikkje sidan eg alltid blir sint og starter opp til den går:) skal vel finne det ut :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lodd først, blir det ikke bedre ----> les ut feilmeldinger... Dagens kloke ord : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :: bh :: bh :: bh :

 

Har no sett på koblingpunktet og fiksa det...................ikkje noko bedre, snakka so med dei på møller igjen og da var han 95% sikker på at det var motakerspolen til startsperra. Bestillte ny og sette inn i dag................ikkje noko bedre. Lure på og kode opp igjen nøklane og prøve da, men viss nokon her har nokon andre smarte idea så sleng dei ut :)

 

Snakka med ein mekaniker i dag og han lurte på om det kunne vere alarmen som kødda med systemet. Det er ein defa alarm som er ettermontert på møller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten tro på bensinpumpa di.. Dette er en kjent feil på vag.. Rart de på møller ikke visste om det.. Det du må gjøre er å ta ut den pluggen som går inn til mottakerringen og lodde de 2 ledningene som går inn på den svarte pluggen skikkelig fast til de stikkerne inni der.. De er nemli bare klemt rundt isolasjonen med noen små tapper inn til lederne.. Da er det dårlig kontakt... 99% sikkert feilen din... Hadde akkurat det samme....

 

Har et slikt problem på min A4.. Forrige eier sier at han reparerte en lik feil i 2002. -Noen ganger må jeg "starte" bilen 2-3 gang, andre ganger 2-20 ganger før den faktisk starter. -startsperra slår inn......

Audi sier at de ser at det er omprogrammert styreenhet og nøkler, eier sier i tillegg at det var skiftet lesespole, men dette fremgår ikke på kvitteringen, så om eller ikke det er byttet, så ser ikke de det så da er jeg like langt.

Tror du at jeg kan ha det samme som du hadde med de kontaktene?

Vag sa at det kostet 5000 å bytte, i og med at hele styreenheten måtte ut....

 

Noen tanker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et slikt problem på min A4.. Forrige eier sier at han reparerte en lik feil i 2002. -Noen ganger må jeg "starte" bilen 2-3 gang, andre ganger 2-20 ganger før den faktisk starter. -startsperra slår inn......

Audi sier at de ser at det er omprogrammert styreenhet og nøkler, eier sier i tillegg at det var skiftet lesespole, men dette fremgår ikke på kvitteringen, så om eller ikke det er byttet, så ser ikke de det så da er jeg like langt.

Tror du at jeg kan ha det samme som du hadde med de kontaktene?

Vag sa at det kostet 5000 å bytte, i og med at hele styreenheten måtte ut....

 

Noen tanker?

 

 

Hjelper vel ikke så mye å skifte lesespolen så lenge det er dårlig kontakt i pluggen om det er det da... Jeg hadde iallefall prøvd å lodde ledningene i den pluggen FØR jeg begynte med bytte av div... Koster ikke noe om du gjør det selv, og det er mange som har det problemet med dårlig kontakt der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har vært igjennom akkurat det samme med min A4 2,6Q.

 

Viktig å sjekke ut feilmeldingene for å sikre at man bytter riktige deler.

 

De byttet bensinpumpe og luftmengdemåler før de byttet spolen i tenningslåsen på min og kodet opp nøklene ... gikk heldigvis på garantien!

 

Noen ganger lyste lampa for startsperre, andre ganger ikke.

 

Når bilen først starter, går den jevnt eller varierer tomgangen?

 

Tviler på at det er alarmen for slike ettermonterte alarmer kobles mot starteren, ikke styreelektronikken i bilen.

 

Bent

 

: bh :: bh :: bh :: bh :

 

Har no sett på koblingpunktet og fiksa det...................ikkje noko bedre, snakka so med dei på møller igjen og da var han 95% sikker på at det var motakerspolen til startsperra. Bestillte ny og sette inn i dag................ikkje noko bedre. Lure på og kode opp igjen nøklane og prøve da, men viss nokon her har nokon andre smarte idea så sleng dei ut :)

 

Snakka med ein mekaniker i dag og han lurte på om det kunne vere alarmen som kødda med systemet. Det er ein defa alarm som er ettermontert på møller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og fekk sletta feilkodane etter skifte av spolen, ser ut til og starte fint no. Har ikkje hatt noko problem etter det i allefall. Hjelper og få sletta litt feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.