Anbefalte innlegg

Har montert 40mm hr fjerer på min bil, men det ble ikke helt som jeg håpet på da den er lavere bak en forran.. Tenkte 40/40 skulle gi bilen en jevn stuk, men det gjorde den altså ikke, noen med erfaringer av dette fra før? er vel sikkert ikke mulig å få byttet sette når man har montert det, ser for meg at 60/40 hadde sikkert vert ideelt, noen tips ang senking av disse bilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naboen og jeg gjorde ett forsøk på S4`n hans ,som han slet med at var lavere bak en forran.

Da jeg byttet dempere på min A6 FWD sammenligna vi bakdempere.

Forskjellen på FWD og quattro dempere er meget liten. (tenker da på lengde/diameter osv)

Eneste forskjellen var at det måtte dreies litt på stempelstanga på FWD (for å få plass til quattro-metallager) , og at fjærsetet var høyere opp på FWD .(ca 20mm)

Og siden FWD dempere har fjærsete høyere opp måtte vi prøve og se hvordan det ble.

Med ett Eibach 35mm senkesett så ble resultatet lik høyde forran og bak :)

Men om du vil ha skamlav bil er sikkert ikke dette løsningen for deg , heller en løsning for oss som vil ha lav bil som kan brukes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert 40mm hr fjerer på min bil, men det ble ikke helt som jeg håpet på da den er lavere bak en forran.. Tenkte 40/40 skulle gi bilen en jevn stuk, men det gjorde den altså ikke, noen med erfaringer av dette fra før? er vel sikkert ikke mulig å få byttet sette når man har montert det, ser for meg at 60/40 hadde sikkert vert ideelt, noen tips ang senking av disse bilene?

Skal du ha det helt perfekt må du ha justerbart, og du får problemer med å komme innenfor krava på 4 hjulskontroll hvis du senker mere enn 40 fram, men det er jo flere som kjører med 60/40 og justerbart.

Jeg har senket 35 foran og 0 bak;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da kan jeg få tak i bakdempere fra fwd å mikse litt med andre ord? Har 2 bakdempere til a6 fra 98mod, men disse passer ikke da de mest trolig skal stå skilt fra fjerene på disse modelene, er ivertfall ikke fjerskåler på de..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da kan jeg få tak i bakdempere fra fwd å mikse litt med andre ord? Har 2 bakdempere til a6 fra 98mod, men disse passer ikke da de mest trolig skal stå skilt fra fjerene på disse modelene, er ivertfall ikke fjerskåler på de..

Du kan ikke bruke 98 mod bakdemper nei.

Jeg vil anbefale å prøve en komplett bakdemper med topplager fra c4 fwd, og sette inn hr fjæra der, Ikke helt etter boka da men får du det til er det ingen som ser at det er feil demper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, skal prøve på dette. Takk for tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.