Audi R8 // True Craftsmanship

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noe mindre lyst på R8 nå, bare synd jeg må vente til jeg finner et dårlig holdt eksemplar som nesten er veteran før jeg har råd til å kjøpe en: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett: smil :! Jeg hadde ikke sett den før, så dette var grei underholdning på en litt treig søndag..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambo står fortsatt høyere på lista gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk...

 

En vakker dag sier jeg bare...en vakker dag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambo står fortsatt høyere på lista gitt :)

 

2x

 

Jeg valgte å legge ut Audi siden dette er et VW AUDI forum men,

hehe, dette er guttedrømmen over alt annet.

LAMBO - MEGAFACTORIES

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambo er jo blitt så bra som den er blitt pga av Audi de senere årene ihvertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 er feit den:) Men holder seg rævva i pris i forhold til en lambo, porsche eller ferrari.. og helt umulig omtrent å få solgt videre i norge igjen.. mao.. hadde heller kjøpt en lambo eller porsche om jeg hadde så mye kr:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 er feit den:) Men holder seg rævva i pris i forhold til en lambo, porsche eller ferrari.. og helt umulig omtrent å få solgt videre i norge igjen.. mao.. hadde heller kjøpt en lambo eller porsche om jeg hadde så mye kr:)

 

Helt enig. Porsche eller Lambo, lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 er feit den:) Men holder seg rævva i pris i forhold til en lambo, porsche eller ferrari.. og helt umulig omtrent å få solgt videre i norge igjen.. mao.. hadde heller kjøpt en lambo eller porsche om jeg hadde så mye kr:)

 

Men om man har så mye penger, er det ikke så nøye med å få solgt den videre igjen heller da. kan jo bare ha stående til konebil eller no.. hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer sjeldent syn med R8 enn Porsche ihvertfall;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul film!

 

Men er det bare jeg som sitter med inntrykket av at den filmen var full av audi propaganda?

Virka ikke akkurat objektiv snodig nok : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer sjeldent syn med R8 enn Porsche ihvertfall;)

 

Ja, mer sjeldent og litt mere spektakulær å se på. Men der stopper det. Lå bak en R8 v8 på E6 fra Kolomoen til Minnesund. Og klarte ikke tenke på noe annet en at "super"bilen foran meg er så undermotorisert, at hadde jeg kjørt f.eks nye Ford Focus RS så skulle R8 ha fått stryk.

 

R8 V10 derimot:)

 

Utseende på R8 liker jeg. Virkelig. Men jeg hadde nok lett valgt den bort for en 911.

Men det er min smak. Og folk som kjøper eller eier slike biler, de tenker nok på annenhåndsverdi uansett. Stort sett iallefall.

Og f.eks Porsche holder seg veldig bra i pris. Og det er jo fint, for alle som eier Pårse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan skrive og si hva man vil, men R8 SER bedre ut og blir dermed mitt førstevalg:)

 

Hva har det og si om man evt kunne hatt 100-150hk ekstra når du ALDRI vil få utnyttet de?

Og om en forhjulsdrevet Focus RS med orginalt 305hk holder særlig tritt med quattro R8 med 420hk er vel heller tvilsomt...?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan skrive og si hva man vil, men R8 SER bedre ut og blir dermed mitt førstevalg:)

 

Hva har det og si om man evt kunne hatt 100-150hk ekstra når du ALDRI vil få utnyttet de?

Og om en forhjulsdrevet Focus RS med orginalt 305hk holder særlig tritt med quattro R8 med 420hk er vel heller tvilsomt...?: klø :

 

Så ettersom R8 SER bedre ut, så blir det valget ditt? Det hørtes jo supert ut.

ALDRI får utnyttet de extra 100-150 hk? Så du tror ikke det er chassi/bremser og oppsett som spiller noen rolle her, og at du aldri vil få extra utnyttelse av 150 hk extra? Blir like dumt som å skrive "kan du vel kjøre en 100hk tdi, for den går jo i 100 km/t"

 

En forhjulsdrevet Focus RS, skal jeg love deg hadde gitt R8 v8 problemer ja. Hjelper vel lite med 420hk, når de må drasse på et R8 chassi? Les og søk info om Focus RS, så håper jeg du vil forstå.

 

R8 og Focus RS er veldig like i aks tider. R8 er noe kjappere, men ikke mye.

100-180 fjerde gir: R8 v8 = 9.5 sek. Focus RS = 10.5sek.

 

Og når jeg leser aks hidden på begge to, så er superbilen R8 cirka 1 sekund raskere en standard Ford Focus RS over hele hastighets registret.

Rundt ei bane har jeg ikke peil, men du MÅ lese og ikke ha skylapper. Ikke tilfeldig at den ble valgt som et eksempel heller.

 

Og det skal sies at bilene ikke skal sammenlignes. Men jeg synes RS var et fint eksempel på en bil som ikke er noe spes treigere en super R8...

 

Hvorfor har ikke BMW laget en såkalt superbil?

Og hvorfor er jeg litt off-topic:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du er engasjert!

 

Sier at JEG velger R8 på utseende ja...så enkelt er det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i test fra 100kmt og oppover på autobanen mellom rs6 4f, q7 v12tdi og r8 4,2 så vant rs6 over q7 og r8 havnet bak hahah det er dissing det.. m5 touring som nå er på vei ut er raskere enn r8 4,2 fra 0-100 fra 0-200 og har nesten 40kmt høyere topphastighet ubegrenset hehe det er noe flaut om en stasjonsvogn eller en q7 suv drar deg når man sitter kroka inne i sin "super bil" ;) For all del feit bil.. men hovedgrunnen til at salget har gått dårlig på r8 i norge er ikke pga at det ikke er kjøpere.. eller kr der ute.. det er forde folk som ser etter slik bil ikke var imponert over effekten og draget i den.. vi som norges eneste r8 forhandler og verksted har flere kunder som droppet å kjøpe 4,2 forde de heller ville vente på den med ordentlig drag i.. Har selv kjørt r8 flere ganger å det går ikke fælt.. ikke 4,2 i allefall:) Men for all del.. en feit bil:) Bare syntes den mangler litt ovenfor "konkurentene", i allefall helt til v10 kom nå, som heller aldri vil komme opp imot gallardo i effekt.. da audi har i kontrakten med lambo at de ikke får overskride deres effekt med v10 motoren hehe. bummer. Ta et eksempel på hvor mye potensielle folk som kan kjøpe en r8 der ute.. porsche norge har bestillinger værdt litt over 100mill kun på panamera stående hitill i år.. til sammenlikning kan man vel telle antallet r8 solgt i norge siden den kom på 1 hånd.. slapp 4,2l er mye skyld i det:)

 

Dette sier litt 370hk bakhjulstrekk 2003mod bmw m3 csl beste noterte rundetid på nordsløyfa offesiellt er 7:50 med Horst von Saurma i 2003..

 

Beste offesielle tid med R8 4,2l er 8:04 i 2007

 

Til sammenlikning.. audi s5 i 2008.. 8:26 med Horst von Saurma

 

7:52 Lamborghini Gallardo LP 560-4 Horst von Saurma, med problemer med dekk og abs ute av funksjon, noe som vil gi likt bremseveske trykk foran og bak.

 

7:46 Lamborgini Gallardo Superleggera Horst von Saurma

 

7:42 Porsche 911 GT3 Walter Röhrl

 

7:38 Porsche 911 Turbo September 2008 stock vehicle with stock tires

 

R8 er ikke akkurat drit rask rundt banen..

Beste tiden til R8 4,2 rundt nordsløyfa er kun 9 sek raskere enn E60 M5 touring.. det er ikke mye når man ser på hvalags konsept bilene er laget rundt;) "superbil" mot 5 seters familebil stasjonsvogn hehe

 

Konklusjonen min er R8 = med v10 ellers er det fryktelig mye der ute som er vesentlig feitere;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig innspill/innlegg Stian :)

 

Jeg synes nå litt av sjarmen med R8 V8 er at den er en outsider, leverer varene for de allerfleste som vanligvis kjører en Golf 1,6 eller Passat 2.0TDI...

Holder i massevis for meg.... R8 er en perfect bil i mine øyne, ikke for rå,

ikke for ekstrem, men perfekt balanse mellom HEFTIG sportsbil og "liten"superbil,

men jeg kaller den ikke superbil egentlig.

Det er ikke V10 R8 en gang, selv om Roadsteren ser driit lekker ut. ;)

R8 er for de som synes at man ikke nødvendigvis trenger 1000 hester for at det skal bra.

men heller at det er 50/50 fordeling og lav som en skillpadde... Har sittet på med

R8 1 gang og det var mildt sagt rått.

 

DOG:

Skal du ha noe å skremme livet a folket i gata og som rister og bråker så fært,

at nyrer og ører detter av, ja da må det bli en slik en... Lenge leve "The Fighting Bull" (se signaturen)

 

Uansett, dette er personlige meninger og hva man liker.

R8 blir uansett bygget på en meget høytidelig måte!

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 koster jo like mye som Porsche og Lambo.... Er jo galskap fra ende til annen å handle en lat Audi for summen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 koster jo like mye som Porsche og Lambo.... Er jo galskap fra ende til annen å handle en lat Audi for summen.

 

Hadde jeg hatt penga til og kjøpe en R8, så skulle jeg kjøpt bilen for så og møte deg personlig og le deg opp i fjeset:)

 

Bare for og illustrere hvor gal jeg var ettersom jeg kjøpte en R8: rock :

 

Lenge leve galskapen sier jeg bare!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 koster jo like mye som Porsche og Lambo.... Er jo galskap fra ende til annen å handle en lat Audi for summen.

 

Hmm.. Har du helt rett her Kristian?

 

Påstand nummer 1:

"R8 koster jo like mye som Porsche og Lambo"

 

R8 V8:

nypris: ca 2 mill

Kilde: Audi.no

 

Porsche 911 C4S (Direkte konkurrent til R8 V8)

Nypris: ca 2 mill

Kilde: Finn.no

 

Lamborghini LP560-4 (Billigste Lambo)

Nypris:

over 3mill

Kilde: Von Braun

 

Konklusjon:

Påstand feil. Kun R8 og Porsche kan sammenlignes, da Lambo'en er i et annet segment.

 

Les mer om R8 mot sine konkkurenter i denne testen i evo magazine:

http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/209930/audi_r8_v_porsche_911_v_bmw_m6_v_aston_martin_prodrive_vantage.html

 

Påstand nummer 2:

"Er jo galskap fra ende til annen å handle en lat Audi for summen."

 

Konklusjon fra påstand nummer 1 eliminerer Lambo, og man står igjen med R8 og 911 C4S.

 

 

Modell:-R8(2008), Porsche C4S (2008)

0-100 km/h: 4,6 Sek., 5,1 Sek.

0-120 km/h: 6,6 Sek., 7,0 Sek.

0-130 km/h: 7,4 Sek ., 8,0 Sek

0-160 km/h: 10,8 Sek., 11,5 Sek.

0-180 km/h: 13,4 Sek., 14,7 Sek.

0-200 km/h: 16,7 Sek., 18,2 Sek.

 

60-100 km/h: (5. Gang) 6,6 Sek., 7,5 Sek.

80-120 km/h: (5. Gang) 6,3 Sek., 7,1 Sek.

80-120 km/h: (6. Gang) 8,7 Sek., 10,3 Sek.

Kilde: Auto Motor & Sport

 

Top Gear test track

Audi R8 1.24.4

Porsche 911 Carrera 2S 1.26.2

 

Uten sammenligning forøvrig...

Porsche 911 GT3 1.27.2 (996)

Lamborghini Gallardo V10 1.25.8

Ford Focus RS 1.29.3

 

Den nye 2010 C4S modellen er litt raksere med 4,8 fra 0-100, så den er nok raskere en 2008 modellen på alle de andre intervallen også. Da blir de enda mer like i prestanda.

 

 

Konklusjon: Lat? Ja mulignes, men ikke noe latere en Porschen.

 

For ordens skyld. Har kjørt R8, og det var moro det, men hadde jeg vært i kjøpemodus i den prisklassen hadde også mitt valg blitt Porsche.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,2-2,4 er mere rett pris på en r8;)utstyr må man jo ha.. og deter fort 300000kr på en r8;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,2-2,4 er mere rett pris på en r8;)utstyr må man jo ha.. og deter fort 300000kr på en r8;)

 

Greit nok, men den er fremdeles langt unna Lamboen, men nærme 911. Dessuten straffes den hardt av høyere CO in til Norge. I tyskland er det vel knappe 80.000,- i prisforskjell før utstyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg hatt penga til og kjøpe en R8, så skulle jeg kjøpt bilen for så og møte deg personlig og le deg opp i fjeset:)

 

Bare for og illustrere hvor gal jeg var ettersom jeg kjøpte en R8: rock :

 

Lenge leve galskapen sier jeg bare!

 

HAHAHA... Da hadde jeg nok glist og gitt deg et klapp på skuldra for å si, grattis med en fet bil:) Du bor jo bare et steinkast unna også ser jeg. Så du hadde vært velkommen, hehe.

Er ikke meninga å være kras eller skrive masse tull:) Ville bare ha ned noen ord om hva jeg synes om R8. At den ser ultra fet ut, er det ingen tvil om. Virklig lekker. Og sjelden. 996-997 er jo dagligdagse biler.

 

Hmm.. Har du helt rett her Kristian?

 

 

Konklusjon: Lat? Ja mulignes, men ikke noe latere en Porschen.

 

For ordens skyld. Har kjørt R8, og det var moro det, men hadde jeg vært i kjøpemodus i den prisklassen hadde også mitt valg blitt Porsche.

 

Jeg har nok sikkert ikke helt rett Ronny. Det viste jeg nok også når jeg skrev. Men jeg tror vi er enige:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette sier litt 370hk bakhjulstrekk 2003mod bmw m3 csl beste noterte rundetid på nordsløyfa offesiellt er 7:50 med Horst von Saurma i 2003..

 

Beste offesielle tid med R8 4,2l er 8:04 i 2007

 

Til sammenlikning.. audi s5 i 2008.. 8:26 med Horst von Saurma

 

7:52 Lamborghini Gallardo LP 560-4 Horst von Saurma, med problemer med dekk og abs ute av funksjon, noe som vil gi likt bremseveske trykk foran og bak.

 

7:46 Lamborgini Gallardo Superleggera Horst von Saurma

 

7:42 Porsche 911 GT3 Walter Röhrl

 

7:38 Porsche 911 Turbo September 2008 stock vehicle with stock tires

 

litt OT.

 

bare sånn til sammenligning. har ikke Nissan GT-R klart 7:29 rundt der? . den bilen er alvorlig grom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.