Biltilsynet snakker om minimum 11 cm høyde

Anbefalte innlegg

11 cm er borte fra systemet! fordi at NYE biler er det orginalt eller lavere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva opererer de med nå da når ting skal godkjennes?

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor står det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den blitt borte?? Var ikke det på tirsdag, men den blir kanskje borte:)

Hva opererer de med nå da når ting skal godkjennes?

Fabian

Det han på Gjøvik sa så var det TUV

Og hvor står det?

Det står ikke i kjøretøyforskriften om den regelen nå heller, men er et internasjonalt mål som dem måtte bruke fikk jeg beskjed om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var inne til biltilsynet i Mosjøen i nordland, her var det ingenting om 11cm, alt ble godkjent, meget greie karer ;D men jeg hørte dem pratet om det, men han ene bare sa, nei jeg bruker det ikke :D

Dem gikk KUN etter TUV papirene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skal operere med tuv uansett (det tyske biltilsyne). noen er vell vrange da, bruker 11cm regelen enda. Har vert å fått godkjent justerbart. ingen som sa noe eller brukte 11 cm regel. bilen er lavere en det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skal operere med tuv uansett (det tyske biltilsyne). noen er vell vrange da, bruker 11cm regelen enda. Har vert å fått godkjent justerbart. ingen som sa noe eller brukte 11 cm regel. bilen er lavere en det.

Dem skal vist ikke operere med bare tuv. snakket med noen på teknisk på kjøretøy og han sa det er et internasjonalt krav med den 11cm klossen, og han på gjøvik sa det var 2 klage saker ang den inne, så kan hende den blir borte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor dem ikke praktiserer denna 11cm regelen? alle tips mottas med takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i bergen bruker dem 11cm regel, på audien min måtte vi løfte bilen opp for å føre planken men enda hva den på grensa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk mangellapp på ikke godkjent senk her om dagen. Da jeg ringte til BT på Risløkka og spillte helt uvitende og litt dum, snakket de om 10 cm...han sa sikkert feil, mye tyder på at de praktiserer 11 på Risløkka i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk mangellapp på ikke godkjent senk her om dagen. Da jeg ringte til BT på Risløkka og spillte helt uvitende og litt dum, snakket de om 10 cm...han sa sikkert feil, mye tyder på at de praktiserer 11 på Risløkka i hvert fall.

Nei faktisk ikke. Risløkka bruker en 10 cm kloss og IKKE 11 cm. Var der jeg godkjente Poloen. Han måtte presse og bøye på litt plast for at klossen skulle gå under på poloen og godkjente den under tvil. Avsluttet med å si at EGENTLIG skulle han ikke godkjenne bilen da de brukte en kloss på 10 cm og regelen var 11.

Så det stemmer som han sa at Risløkka bruker 10 cm;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.