S2 3b går bare på 2 sylindere

Anbefalte innlegg

hei

etter mye feilsøking så fikk jeg endelig start på doningen. men er bare to silyndre som er fyr på.

er nye plugger og er testet at hver pluggkabel har gnist.har også sjekket at alle dysene åpner som de skal. tenningsrekkefølgen er riktig også.

Men når jeg tar ut pluggene så er de full i sot .og det ser ut som alle pluggene har tent,.men når motor er igang så tok jeg ut en og en dyseplugg, da var det ingen forskjell i gangen når jeg tok ut dyseplugg 5,4 og 3, så det er bare silynder 1 og 2 som fungerer.

tok en kompresjons test for og sjekke om kansje noen av ventilene ikke ville lukke seg.fikk da:

Sil 1 :12.6

Sil 2 : 13

Sil.3 : 12.5

Sil.4:13

Sil.5:13.1

Er det noen som har vært borti noe lignende ?

har tatt vag com på bilen og har ingen feilkoder....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det original motor eller trim? Komp'en er jo innenfor på alle 5 hvertfall. Er pluggene våte av bensin når du tar dem ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det original motor eller trim? Komp'en er jo innenfor på alle 5 hvertfall. Er pluggene våte av bensin når du tar dem ut?

orginal innmat ja. rs2 turbo/jonus 380 oppsett.

pluggene er sotet (helt svarte)

så den har jo fyrt på alle silyndrene av og til.men går for det meste bare på 2: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hva er det som spiller inn på blandingsforholdene?

har justerbar bensintrykksregulator. den står innstilt på 55.5psi som vil tilsi 3.8bar?

bosch grønne dyser, skal se om eg ikke får lastet opp ett bilde av pluggene,de er ihvertfall svart,sotete.

for meg sier det at det må være altfor mye bensin kontra luft.og visst det hadde vært for lite bensin kontra luft så hadde pluggene vært nesten hvit aktig?

Lmm er ny, gasspjeldet er nytt, og lamdba har jeg ikke feilkoder på.er det noe mer som spiller inn på blandingsforholdet?

men når jeg ser ned på stemplene gjennom tennplugghullet så ser eg alle e totalt svarte unntatt silynder 4,der er det ingen belegg på stempel!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på coil eller tenningsmodul, en modul styrer 3 sylindre den andre to.

Ta en standard pluggledning og en standard plugg å se om du har gnist, Åpne standardpluggen til en 5-6 mm gap, Dette for å se gnisten bedre og for å se at det er skikkelig power i gnisten.

Men som sagt jeg tipper på en tenningsmodul siden du plutselig har mistet 3 sylindre og ikke har noe feilmelding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på coil eller tenningsmodul, en modul styrer 3 sylindre den andre to.

Ta en standard pluggledning og en standard plugg å se om du har gnist, Åpne standardpluggen til en 5-6 mm gap, Dette for å se gnisten bedre og for å se at det er skikkelig power i gnisten.

Men som sagt jeg tipper på en tenningsmodul siden du plutselig har mistet 3 sylindre og ikke har noe feilmelding.

høres jo fornuftig ut men er fordeler på 3b motoren,har en annen coil som jeg har testet.men virker som det e dårlig gnist,men har sjekket at det er gnist på alle silyndre pluss bensin. men er det ikke en tenningsmodul på 3b en? står i samme braketten som coilen?

Skal ut i verkstedet NU..noen flere som har noen gode tips/teorier for koffor sil 3.4 og 5 ikke vil fyre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres jo fornuftig ut men er fordeler på 3b motoren,har en annen coil som jeg har testet.men virker som det e dårlig gnist,men har sjekket at det er gnist på alle silyndre pluss bensin. men er det ikke en tenningsmodul på 3b en? står i samme braketten som coilen?

Skal ut i verkstedet NU..noen flere som har noen gode tips/teorier for koffor sil 3.4 og 5 ikke vil fyre?

Fikk vist ikke med meg at det var en 3b motor,:o Men å slette annonsen er vel ikke vits i, dette er jo et forum og alt sånt er jo interesant,. kansje ikke i morgen men senere en dag,......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant du ut av dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.