#1 Skrevet Mars 28, 2010 Heisan lagg for en liten stund siden merke til at de tre bensinrøra fra tanken til motorrommet var ganske rusta. Et til returen har nå begynt å lekke. Så spørsmålet blir, hvordan fikser dere dette? Den til bensin åndinga(eller er det feil?) og returen er greie for de var det vel slangeklemmer på, ihvertfall den ene siden. Men bensintilførselen er det jo gjenger og greier på. Noen som vet hvordan gjenger det er? Møller er egentlig uaktuet da det tar laaang tid og skulle helst ordna det iløpet av påska. Dessuten mener jeg og ha hørt at det koster 1000 spenn pr rør! Noen gode ideèr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2010 kappe bort den delen av røret som lekker og legg slange der i stedet? Kommer selvfølgelig an på om du kommer til og hvor råttent resten av røret er. Vet forresten at Biltema har hatt en del tilfeller av ekstremt dårlig kvalitet på bensinslangene sine (vet ikke hvordan de er nå)... så er du i hvertfall advart mot de. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2010 vil helst unngå slanger der det ligger rør. Ihvertfall på den som er gjenget orginalt. Har dårlig erfaring med bensintilførsel og slangeklemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2010 Jeg har tidligere skjøtt bensinrør med deler fra rørleggerforretning med godt utvalg eller nærhet til grossist. Kobling og rør var egentlig beregnet for oljefyringsrør. Skrukobling med konisk klemring, og støttehylse inni røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2010 Jeg har også fått lekasje fra rørene på min C4 og. Sjekket pris på møller idag og de lå på ca 800,- for et sett som jeg da regner med er alle tre. Så hvertfall sånn ut på bildene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2012 Jeg har fått en lekkasje på ett av rørene mine, men jeg kan ikke se noe rust, da må det være innvendig isåfall, ser rett og slett ut som at den orginale klemkoblingen må byttes ut med en skikkelig slangeklemme, men noen som vet om det står trykk på her hele tiden?, den lekker bare litt når den går og en liten stund rett etter bilen er stoppet. Har liksom ikke lyst til å ta av her og ikke få den på igjen mens hele tanken renner utover garasjegulvet Skal se om jeg får tatt ett bilde så vi er sikker på hvilken av slangene det gjelder, det er hvertfall der rørene begynner bak, rett under passasjerdøren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2012 Jeg ser det no når jeg gnikket litt på det at det var litt rust, det er altså i koblingen på det bakerste her som lekker litt, er det returen? Det er vel sannsynlig å tro at hvis jeg demonterer dette så renner bare det som ligger i røret ut? Men hvis metallet er gåent der og jeg må kappe av litt, er endre enden på den bensinslangen på ett utilgjengelig sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2012 Det er nok returen siden det er en vanlig (engangs) slangeklemme der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2012 Det er nok returen siden det er en vanlig (engangs) slangeklemme der Er ikke det tynneste røret der til evap-systemet? Enden går ivertfall opp til toppen av tanken, så den er det mulig å nå fra innspeksjonsluken. Mener den sitter med en enkel slangeklemme der også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...