Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har litt problemer med den (AC) vifta som skal starte når enten bilen er varm, eller når man starter AC'n når det er varmt ute.

 

Når jeg f.eks trykker på "AUTO" på klimaen, så vises symbolet for at vifta går i ca. 2sekunder, og jeg kan se at vifta starter, men så skrur den seg av igjen.

 

Har prøvd å bytte G62 tempgiver, men dette hjalp ikke.

 

Noen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har litt problemer med den (AC) vifta som skal starte når enten bilen er varm, eller når man starter AC'n når det er varmt ute.

 

Når jeg f.eks trykker på "AUTO" på klimaen, så vises symbolet for at vifta går i ca. 2sekunder, og jeg kan se at vifta starter, men så skrur den seg av igjen.

 

Har prøvd å bytte G62 tempgiver, men dette hjalp ikke.

 

Noen?

 

Bare lurer, men du er klar over at den auto funksjonen eller det (#) krystallet som kommer opp nede til venstre ikke fungerer når det er under 2-3 grader ute?

Så lenge bilen ikke går varm, så er det vell ingen ting som feiler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du sier noe, men her har det vært en god de over 2-3 grader. Nærmere 7-8-9 varmegrader, og den skal vel starte når bilen blir slått av etter en ganske hard tur? Dvs når oljetempen er godt forbi den første streken etter det første tallet.

 

En annen ting er også at f.eks etter jeg har kjørt litt hardt og så står på tomgang en stund, så kommer det krystall-tegnet på av seg selv uten at jeg har trykka på auto, for så å skru seg av igjen etter som sagt ca. 2 sekunder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? Hvilke følere osv er det som styrer sånt? Utemperaturen i instrumentet stemmer ihvertfall. Så det kan vel ikke være utetempføleren som tror at det er for kaldt til å kjøre vifta? Selvom det faktisk virker sånn.

 

Det klikker foresten i et relè når vifta starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha scannet med VAG-COM, får jeg opp følgende feil på AC'n:

 

2 Faults Found:

 

01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)

42-00 - Speed Deviation too High

01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)

36-00 - Open Circuit

 

Noen som vet hva som må gjøres? Og om det at AC kompressoren ikke virker, gjør at kjølevifta ikke starter som den skal når det er varmt ute, eller om det er noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at clutchen på AC-pumpa virkelig drar med pumpa, (få en til å trykke på 'auto' når du kikker nedi) den kan jo være slitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AC kompressoren starter ja, hvis det er det du tenkte på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.