Skifting av kammer på A6 2.5TDI V6

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har en formening om hva en slik operasjon vil komme på?

Kam skifte med eventuelt tilbehør. Er snakk om en 1998 Audi A6 2.5TDI V6 150hk med tiptronic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Noen som har en formening om hva en slik operasjon vil komme på?

Kam skifte med eventuelt tilbehør. Er snakk om en 1998 Audi A6 2.5TDI V6 150hk med tiptronic.

 

Hørt ca 30 tusen på møller. er vel deler for ca 15 tusen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt ca 30 tusen på møller. er vel deler for ca 15 tusen
HJEEEEELP!! Eh, noen annen måte for å få dette gjort på en billigere måte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HJEEEEELP!! Eh, noen annen måte for å få dette gjort på en billigere måte?

 

Dette er ikke en jobb du begir deg utpå vis du ikke er mekaniker. 30000 er en fin pris er 20000 i deler kammer,løftere,vippearmer regreim, spennruller,vannpumpe og termostat evt simmeringer til kammene så 10000 i arbeidspenger for denne jobben er en grei pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I denne tråden står det beskrevet hvordan du bytter kammer.

 

Her finner du informasjon om et firma i norge som kan levere disse delene til kr. 12000 for VACN medlemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverige og tyskland er vel gode alternativer her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan faktisk klare å skifte disse til rett over 20 000,-? Reg.reim og vannpumpe med strammehjul etc er skiftet for ikke lenge siden..Men er vell flere enn Møller som kan skifte sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk det gjort for 22K uten reg.reim da den var 1 uke gammel, det gjorde AutoSentrum i Bergen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan faktisk klare å skifte disse til rett over 20 000,-? Reg.reim og vannpumpe med strammehjul etc er skiftet for ikke lenge siden..Men er vell flere enn Møller som kan skifte sånt?

 

Dersom man stoler på at alt ifm register, dieselpumpeinnstilling og vifterem er 100% så skal det være mulig for erfarne mekanikere med litt teft å gjøre dette enklere enn å blottlegge hele registeret. I såfall bør arbeidspengene noe ned fra 10K.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom man stoler på at alt ifm register, dieselpumpeinnstilling og vifterem er 100% så skal det være mulig for erfarne mekanikere med litt teft å gjøre dette enklere enn å blottlegge hele registeret. I såfall bør arbeidspengene noe ned fra 10K.
Har en kjenning som er bilmekanikker og en 1000 kunstner som kan utføre jobben. Regner med han tar 300,- timen, og kanskje hele operasjonen tar 2 arbeidsdager = 16 timer 4800,- i arbeidspenger og 12 000,- for kittet.

 

Eller er jeg helt på jordet når det gjelder arbeidstimer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare parker bilen du og ikke bruk den mer FØR du har skiftet kammer..regner med dem ikke er knekt enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare parker bilen du og ikke bruk den mer FØR du har skiftet kammer..regner med dem ikke er knekt enda..
Er det en fare for å kjøre alltså? Dette jeg tenker litt på om det er noen fare for å kjøre, eller om den bare kan brukes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokt tips fra Robin. Vippearmene faller av og kan komme i klem. Har sett slik motor fått registerremsbrudd pga det. Det er altså ikke lurt å kjøre lenge når man først oppdager slitasjen, for da har den gjerne kommet langt.

 

Og hvis du får noen til å gjøre jobben for 5K så er det vel ikke noe å lure på. Har hørt om folk som har fått tilbud om slike jobber bak mål for 7K.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokt tips fra Robin. Vippearmene faller av og kan komme i klem. Har sett slik motor fått registerremsbrudd pga det. Det er altså ikke lurt å kjøre lenge når man først oppdager slitasjen, for da har den gjerne kommet langt.

 

Og hvis du får noen til å gjøre jobben for 5K så er det vel ikke noe å lure på. Har hørt om folk som har fått tilbud om slike jobber bak mål for 7K.

Er det på noe sett å vis mulig for å sjekke om kammene er slitt idet heletatt? Dumt å koste på 20 000,- så, "oi, kammene er jo ikke slitt"..ehhh..

 

Venter på hvor mye de eventuelt kunne tatt for å gjøre jobben..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det på noe sett å vis mulig for å sjekke om kammene er slitt idet heletatt? ..

 

Eneste sikre måte er å ta av toppdekslene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje har du mulighet å dra til tyskland og få byttet kammene exkl. vannpumpe , termostat, men inkl løftere + annet nødvendig pakninger m.m og og oljeskift for ca 9000 inkl arbeid.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=290412032871&Category=61356&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2

 

Hvis dette virkelig er tilfelle så er det nesten for billig til å være sant. På den annen side så koster det både tid og penger å reise så langt. Man må også vurdere om man vil bruke bilen på slike avstander etter at slitasje er fastslått, for da er jo gjerne slitasjen langt fremskredet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så ser det ut det ikke er et godt kjøp..Hvis kammene MÅ skiftes nå, så havner jeg på samme priskostnad som det jeg får igjen for Passaten nå..Km.stand på bilen er 310 000km ca så har gått et stykke, men stort sett langtkjørt til og fra jobb 15mil tur/retur, så ikke no mye til og fra butikkjøring.

 

Men jeg får nesten vente å høre på kostandene fra han kjenningen så får vi se..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta den med på fosen videregående du, så skal jeg skifte de innen 2 uker:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta den med på fosen videregående du, så skal jeg skifte de innen 2 uker:p
Tviler sterkt på at de skifter den der. Kan jo alltids høre med lillebroren min da, da han går Vk1 kjøretøy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokt tips fra Robin. Vippearmene faller av og kan komme i klem. Har sett slik motor fått registerremsbrudd pga det. Det er altså ikke lurt å kjøre lenge når man først oppdager slitasjen, for da har den gjerne kommet langt.

 

Og hvis du får noen til å gjøre jobben for 5K så er det vel ikke noe å lure på. Har hørt om folk som har fått tilbud om slike jobber bak mål for 7K.

 

Ja,det skjedde på min..registeret gikk til F... og begge toppene: rock :

Hadde time til å skifte kammene i begynelsen av september,sånn at den kunne brukes igjennom sommeren...meeennn,husker jeg ikke feil endte det opp med en regning på 115k istede..hehehe:)

 

Så det er det du kan risikere vist du ikke får sjekket kammene;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skiftet mange kammer der jeg:) går vg2 kjøretøy ilag med petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden kjøpt med en 2,5 tdi v6 fra vag..mere sørgelig motor skal man visstnok lete lenge etter om vil ha høye rep kostnader, og etter 310.000km med tiptronic kasse, kan du snart regne med å måtte bytte kassa også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden kjøpt med en 2,5 tdi v6 fra vag..mere sørgelig motor skal man visstnok lete lenge etter om vil ha høye rep kostnader, og etter 310.000km med tiptronic kasse, kan du snart regne med å måtte bytte kassa også..

 

Fantastisk motor når den fungerer. Eg hadde bestemt meg for å selge etter motoren min havarerte sist men når alt var i orden igjen så kom eg på hvorfor eg hadde hatt bilen så lenge som eg hadde:p Kjempegod bil fantastisk motor (når alt virker vel og merke) satser på min holder noen år til nå.

 

Sko eg kjøpt en som var kjørt langt så ville eg funnet en med manuell mye kjekkere å kunne montere chip uten å være nervøs for kassen. chip er nesten et must for de er rimelig late orginalt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk motor når den fungerer. Eg hadde bestemt meg for å selge etter motoren min havarerte sist men når alt var i orden igjen så kom eg på hvorfor eg hadde hatt bilen så lenge som eg hadde:p Kjempegod bil fantastisk motor (når alt virker vel og merke) satser på min holder noen år til nå.

 

Sko eg kjøpt en som var kjørt langt så ville eg funnet en med manuell mye kjekkere å kunne montere chip uten å være nervøs for kassen. chip er nesten et must for de er rimelig late orginalt:)

Problemet er vell at å finne med manuell og quattro er svææært skjelden, og at det er quattro er mye av grunnen til at jeg vil skifte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.