Anbefalte innlegg

Fant denne DIY-tråden på vwgolfmk1: http://www.vwgolfmk1.org.uk/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=46

 

og er i gang med demontering. Jeg vet spissing og camber er ute og kjører fra før av, men tenkte jeg skulle prøve å gjøre det riktig når jeg nå monterer gewinde.

 

I tråden jeg linket til brukes det et verktøy som skal brukes FØR demper demonteres?

coilovers%2010.jpg

 

Stalltips på hvordan får det tilnærmet riktig før jeg evt tar et firehjulskontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camber-justering er tydeligvis noe medlemmene gjør selv ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camber er vinkelen som skivene/navet har i forhold til vinkelrett opp i fra bakken.

Den er vanligvis negativ (heller inn i topp og ut i bunn) men vet ikke hvor mange grader Golf 1 skal ha.

 

Vinkelen skal stilles når bilens vekt tynger ned fjørbeinet. Bilen må stå vannrett og helst på hjulene for å få riktig vektfordeling.

 

Marginene er små og du vil merke at bilen sporer og over tid sliter dekkene skjevt hvis vinkelen er utenfor spec.

 

Hvis bilen er senket så blir camber mer negativ enn på standar understell så da må den justeres ut oppe for å kompensere.

 

Du kan fint grovjustere dette selv men bør få det finjustert på et verksted som har spesialutstyr til dette (4 hjulskontroll)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin info til den som lurer på hva camber er, men det hjelper meg ikke så mye, hehe.

 

I mitt tilfelle er det nok spissingen på høyre forhjul som er mest på trynet. Synlig forskjell med det blotte øyet.

Jeg får heller skru det til riktig høyde og sette det bort til noen som kan det ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg senket min mk2, så løsnet jeg de 2 boltene i toppen av spindel/hjullagerhuset og presset de ut samtidig som jeg skrudde fast boltene. Og på bærebroene ble bærekulene presset inn og skrudd fast. Jeg har fortsatt litt negativ camber, men får ikke justert mer.

Spissingen får jeg kun justert på ene styrestaget (passasjersiden, som har låsemutter).. Ulempen er at jeg må rette opp rattet (som forsåvidt går greit, siden det er tredd ned på splines og låst med en mutter)..

 

Camber kan du kanskje måle ved hjelp av et lodd i en snor når bilen står på bakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.