Skifte skiver og klosser 2004 Touran

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg byttet skiver og klosser bak på min 2004 1,9 TDI ifjor og da måtte jeg ha en T14 (tolvkant torx), tror jeg det var, for å få av holderen til kaliperen. Noen som vet om det er det samme foran, eller om jeg kan ta av skiven kun ved å ta av kaliperen?

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran:

615250.png

Bak:

615600.png

Jeg ser bak har du en bolt (nr 16) som heter "bolt, with polygon socket hd. (combi.) M12X1,5X65 / ". denne du slet med?

Foran har du nr 13 som heter "self-locking bolt M14X1,5X35 / "

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Flott takk, og ja det var nr 16 jeg slet med, og torx'en het M12 ja og ikke T14 som jeg skrev. Denne hadde de ikke på Biltema, så måtte få tak i denne andre steder. Men ser da at jeg må en M14 til foran. Får prøve å få tak i denne før jeg går løs på dette:-)

Takk for svar.

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 13 har delenr: N 90948802 (24kr)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen

Trenger ikke selve bolten, ville bare vite hva slags verktøy jeg trengte for å få denne av:-) Men fint dersom bolten skulle knekke:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja på min bil dreide jeg mine rund (innvendig sekskantbolt). Greit å ha ny liggende da :) Lever tilbake om du ikke får bruk for den(møller).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om man må skru stemplene på kaliperne foran på denne, slik jeg måtte bak?

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å presse stempelet inn foran

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var en veldig rett frem jobb. Tok ca 1 time å bytte skiver og klosser foran, begge sider. Takk for hjelpen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bytte fremme på min 04 touran. er det en skrue på skiva og 2 bolter på kalipper som skal av eller? byttet dette før på andre vag biler,men ikke på så ny som på denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig, to bolter for å løsne kaliperen og èn liten for skiva. Men du må også av med to bolter for holderen til kaliperen dersom du også skal bytte skiver.

Mvh

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer:) Er det noe verktøy jeg må ha utenom det vanlige eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.