#1 Skrevet Mars 29, 2010 Noen som har tips til hva som kan forårsake at en dør ikke går i "lås" uten at den blir låst?. Er en bil uten sentral lås - har ikke fått sett på det selv enda, men om noen har formeninger om hva det kan være så kom gjerne med tips Får man evt "løse" deler til disse - eller må man skifte hele "låse kassen" ? - om det er den som feiler da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2010 Skjønner igrunn ikke hva du mener her.. Dørlåsen holder ikke døren lukket? mao så smeller du igjen døra og den spretter opp igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2010 jepp, var det jeg ble fortalt - døren holder ikke igjen uten at man låser den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2010 rense og smøre låskassen, trenger sikkert ikke noen andre deler, men jeg fikk kjøpt noen sånn plastklips løst i sin tid husker jeg, da til en jetta2. de som låser de diverse armene inni der til låskassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2010 Tror faktisk det bare er noe smørning som skal til ja, fikk så vidt tatt en kikk på den i dag (ikke min bil) - så virker bare som den er noe "treg".... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2010 Hadde det samme på min C4 i vinter. Smørte godt opp med WD40, og alt er fint igjen. Det var endel hardt fett, som gjorde dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2010 Det holder gjerne en periode med å bare smøre, men best resultat over tid er å ta ut låskassen, fylle den med løsemidler for å fjerne gammelt harskt fett samtidig som du "jukker" på alle bevegelige deler for å få de til å gå lett igjen, etterpå sprayer godt over med "white lithium grease". ja det er en drittjobb, men er verdt det på egen bil som du vet du skal ha i mangen år. Det var en oppskrift ett sted på en fjær som enkelt kunne strammes på den armen som "holder døren", det gjaldt hvertfall på låskasser til de fleste vw fra golf 1 til 3, usikker på om det er ny utforming på en firer elle ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2010 Jeg hadde dette problemet med min A4. Byttet til en brukt låsekasse for 150kr, det løste problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...