Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har en forklaring på hvorfor bensin-pumpe systemet på Einser GTI er så komplisert?

Er i plaleggings fasen av GTI komvertering av en 1.5C, men veit at et par av rørene/slangene rundt pumpe/tank er skadet. Så eg lurer da på om mye av det der bak kan kuttes ut?

Mer moderne systemer kjører vel bare tank - pumpe - fuel-rail (med regulator) - tank

Eventuelt noen plass en kan kjøpe slange sett for en grei pris?

BensinsystemGTI.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av det som gjør det komplisert rundt ved pumpen og tanken er nr. 19 på bildet. Det er en aktuator som holder trykket i systemet oppe etter at du har stoppet bilen og gjør at du slipper å bygge opp igjen trykket når du skal starte igjen. Mulig den skåner pumpen for tilbaketrykk også, jeg vet ikke.

Når jeg skulle sette sammen mitt under restuarering av bilen min manglet jeg nesten alt av slanger bak der. Dette var utgått hos møller så jeg fikk laget de hos Tess. Dette var ikke lett å få til riktig pga. noe rart med gjenger/kon osv. pluss at enkelte som jobbet der virket til å ikke ha særlig med arbeidslyst!

Etter mange turer ordnet det seg og endte opp med ny slang fra tank til pumpe, slange med pressede koblinger fra pumpe til aktuator, slange med pressede koblinger fra aktuator til rør. På røret satt det en merkelig kobling som ble kappet bort og erstattet med en kobling fra Tess som skrus fast å røret.

Videre forover i bilen er jo systemet helt greit enkelt med rør til filter og over til bensinmengdefordeleren og retur tilbake til tanken :)

Edit: Hvis du liker ebay så fant jeg dette settet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det systemet der er jo kjempeenkelt.

Hva er det du lurer på egentlig?

Mye av det som gjør det komplisert rundt ved pumpen og tanken er nr. 19 på bildet. Det er en aktuator som holder trykket i systemet oppe etter at du har stoppet bilen og gjør at du slipper å bygge opp igjen trykket når du skal starte igjen. Mulig den skåner pumpen for tilbaketrykk også, jeg vet ikke.

Når jeg skulle sette sammen mitt under restuarering av bilen min manglet jeg nesten alt av slanger bak der. Dette var utgått hos møller så jeg fikk laget de hos Tess. Dette var ikke lett å få til riktig pga. noe rart med gjenger/kon osv. pluss at enkelte som jobbet der virket til å ikke ha særlig med arbeidslyst!

Etter mange turer ordnet det seg og endte opp med ny slang fra tank til pumpe, slange med pressede koblinger fra pumpe til aktuator, slange med pressede koblinger fra aktuator til rør. På røret satt det en merkelig kobling som ble kappet bort og erstattet med en kobling fra Tess som skrus fast å røret.

Videre forover i bilen er jo systemet helt greit enkelt med rør til filter og over til bensinmengdefordeleren og retur tilbake til tanken :)

Edit: Hvis du liker ebay så fant jeg dette settet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

komplisert? nåja...

Du har jo en tank, utfra denne monterer du en slange til ønsket pumpe, derfra har du enda en slange til en akkumulator, får du ikke kjøpt denne er det såre enkelt å få laget seg, derfra igjen så går det bare slange/rør videre frem til bensinmengdefordeleren... ganske rett frem igrunn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det systemet der er jo kjempeenkelt.

Hva er det du lurer på egentlig?

komplisert? nåja...

Du har jo en tank, utfra denne monterer du en slange til ønsket pumpe, derfra har du enda en slange til en akkumulator, får du ikke kjøpt denne er det såre enkelt å få laget seg, derfra igjen så går det bare slange/rør videre frem til bensinmengdefordeleren... ganske rett frem igrunn...

Jepp, som sagt :)

Eneste som kunne vært bedre er plassen da det kan være litt trangt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært mye enklere og mindre slanger vis en ikke hadde den akkumulatoren. Akkumulator brukes vel ikke på vanlige insprøytnings systemer?

Er trangt og mye fancy slanger ute å går. Og TESS har en tendens til å vere lite behjelpelige og svindyre!

Men jobber i et firma som har god pris på det meste av klær og sko der, så mulig eg kan ha rabatt på skalgedeler også.

Finnes nye deler å kjøpe på en eller annen Webshop?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.