hvordan demontere bremselys på bakluka

Anbefalte innlegg

Får feilmelding på bremselys etter en bilvask igår.

Det lyser ikke i bremselyset på spoileren.

Hvordan får jeg løs denne, klipsa fra utsiden eller løsnes den fra innsiden.

morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er likt som A4 (noe eg tror) så må du av med deksel i bakluka og skru lampen av med to stk TX20 skruer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser nøye etter, så er det to små, sånn ca 5x5 mm store, plastdeksler ytterst på siden av lyset. Prøv med en bitte liten skrutrekker eller et tynt knivblad, å vippe disse vekk. De er bare klemt inn i et spor. Bak her sitter det to skruer.

Forresten så koster nytt bremselys en formue i forhold til hva det er for noe: 12-15 dioder på et lite kretskort. Minnes prisen er rundt 700 kr.

Om du må kjøpe nytt, så husk å bestille de små plastdekslene også. Disse har egne delenummer, og følger IKKE med nytt lys.

Men du får med ny pakning.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Fant ut at det var to deksler på hver side av lyset etter å ha demontert innvendig først: dum :

Følte vel det var ganske lett å se at det var to deksler der når jeg først så dem:)

Må nok bytte hele lista, er det kun møller som har denne?

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.