#1 Skrevet Mars 29, 2010 Har kjøpt en A6 2.8q 30v for en meget grei pris siden den knapt nok går. Den starter og går relativt ok på tomgang, dog ikke helt jevnt, men alle sylindre tenner. Om jeg prøver å ruse motoren forsiktig går den til ca. 2500 rpm, så orker den ikke høyere turtall. Prøver jeg å kjøre er den helt ukjørbar med mindre jeg bare lar den krype avgårde uten å gi gass. Noen ganger kan jeg *såvidt* røre gassen, men noe mer gass enn det, og den bare rykker, hopper og fusker. Plugger og pluggkabler er byttet, så det er gnist på alle sylindre - har prøvd å ta av en og en dyse, og det var tydelig forskjell i hvordan motoren gikk på alle seks sylindre. Jeg mistenker tette katalysatorer, det er litt mistenkelig lyd derfra også, og de gamle pluggkablene/pluggene var så dårlige at feiltenning som kan ha ødelagt katalysatorene er høyst sannsynlig. Har prøvd å koble fra diverse sensorer som LMM, temperatursensorer, lambdasonder og så videre. Alt måler riktig og later til å være i orden. Noen andre meninger enn katalysatorer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...