Dobble 044 pumper med catch, hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Har 044 pumpe i tank og 2 dobble 044 pumper fra 034 som jeg ikke har montert enda.

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=24&products_id=19702

 

Det jeg ser for meg er at jeg kjører -AN 8 eller -AN10 fra pumpene frem til fuel rail.

Så kjører jeg -AN 8 eller 10 fra fuel rail til trykk regulator.

 

Spørsmålet er hvilken dimensjon jeg skal bruke fra trykkregulator tilbake til catch tank igjen for den har jo bare 1/8" gjenger for retur (3.2 mm). I mitt hode så burde returen vert større enn trykk slik at man har kontroll på trykket men det kansje noe jeg har oversett her?

 

Samme blir det vel med retur fra catch tank til bensintank. Den er også bare 1/8".

 

Jeg synes bare at alt er så under dimensjonert på retursiden i forhold til trykksiden da jeg antar at pumpene går med maks hele tiden og at det er trykkregulatoren som holder systemet i sjakk.

Hvis pumpene leverer maks hele tiden og motoren går på liten last (lavt forbruk) så må det jo være en enorm mengde med bensin som går tilbake til catch tank via trykkregulator og spørsmålet mitt er hvordan jeg skal kunne regulere dette med så små hull inn på catch tanken?

 

Er helt sikker noe jeg ikke har fått med meg her, men hvis noen har brukt dette systemet fra 034 og kunne fortalt meg hvordan det ble gjort så hadde det vert flott. Skal til å bestille slanger og koblinger og må nesten ha en plan på hva jeg skal gjøre før jeg bestiller.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på og opp med denne..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har laget meg ett oppsett på hvordan det kan se ut, men har ikke bestemt meg enda hvilke dimensjoner jeg skal ha, men vedlagt ser du sånn ca hvordan det kan se ut.

 

Jeg kommer til å borre opp catchtanken til M14 både inn og ut. Da har jeg ihvertfall mer muligheter med tilkoblinger.

 

Tror ikke det er nødvendig med mer enn AN8 til mitt bruk på trykk og retur.

 

Har ikke sjekket retur og trykksiden på original tanken enda så er ikke sikker på hva jeg kommer til å gjøre der. Altså om jeg bruker original dimensjoner eller oppgraderer.

Fuel supply.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En struping er avhengig av både diameter og lengde. Om du har 1/8 npt ut fra trykkregulatoren så har du sikkert slanger derifra med 8mm id. det blir noe helt annet om du hadde 3.2 mm id hele veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En struping er avhengig av både diameter og lengde. Om du har 1/8 npt ut fra trykkregulatoren så har du sikkert slanger derifra med 8mm id. det blir noe helt annet om du hadde 3.2 mm id hele veien.

 

Trykkregulatoren er -AN6 inn og ut så er ikke redd for den. Det er catch tanken som er litt liten inn og ut og vil derfor borre opp til M14.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite innspill på AN-størrelse.. tror AN8 holder i massevis.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=118129

 

Har et forholdsvis likt bensinopplegg som du tenker på Johan, kjører 044 i orgtank som pumper til catchtank, men en A1000 som pumper derifra.. kjører AN8 frem til fuelrail, AN6 på retur. Fra orgtank til catchtank har jeg bare AN6, pumpa i tanken jobber "trykkløst", så den flower godt i AN6.

 

Svært mange kjører med hakket mindre retur enn tur, da det er meningen fuelrailen skal bruke noe av suppa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite innspill på AN-størrelse.. tror AN8 holder i massevis.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=118129

 

Har et forholdsvis likt bensinopplegg som du tenker på Johan, kjører 044 i orgtank som pumper til catchtank, men en A1000 som pumper derifra.. kjører AN8 frem til fuelrail, AN6 på retur. Fra orgtank til catchtank har jeg bare AN6, pumpa i tanken jobber "trykkløst", så den flower godt i AN6.

 

Svært mange kjører med hakket mindre retur enn tur, da det er meningen fuelrailen skal bruke noe av suppa :)

 

Sjønner, skal holde lenge for meg dette da slik som motor er idag. :)

Blir nå ihvertfall bygd slik at jeg ikke trenger å bygge om igjen bensin systemet hvis jeg skal oppgradere motor mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha en matepumpe og to trykkpumper? Ser for meg at catchtank ikke vil være toppet opp hele tiden med dette oppsettet. Og at matepumpen vil jobbe livet av seg for å klare å fylle opp.

Ser jo at retur fra fuelrail/trykkregulator går tilbake til catchtank, men hvis matepumpen ikke rekker å fylle opp når den har tligang til bensin vil to trykkpumper ha liten hensikt.

 

Bare et lite tankespill fra meg da.

 

Grunnen til å kjøre med catchtank er vel at den alltid skal holde nok drivstoff (i svinger) når pumpa i hovedtanken trekker "falsk luft" i steden for drivstoff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha en matepumpe og to trykkpumper? Ser for meg at catchtank ikke vil være toppet opp hele tiden med dette oppsettet. Og at matepumpen vil jobbe livet av seg for å klare å fylle opp.

Ser jo at retur fra fuelrail/trykkregulator går tilbake til catchtank, men hvis matepumpen ikke rekker å fylle opp når den har tligang til bensin vil to trykkpumper ha liten hensikt.

 

Bare et lite tankespill fra meg da.

 

Grunnen til å kjøre med catchtank er vel at den alltid skal holde nok drivstoff (i svinger) når pumpa i hovedtanken trekker "falsk luft" i steden for drivstoff?

 

Sånn som jeg har forstått dette så skal catch alltid være full med dette oppsettet pga at matepumpen alltid går på fullt med null trykk (høy flow) til catch. Returen fra fuel rail vil også hjelpe på å holde den full.

 

Hvis matepumpa trekker falsk luft en liten stund så er det fremdeles bensin i catch inntil matepumpa tar igjen.

 

Er ikke frekvens styrte pumper desverre, så er dei vil alltid gå på fullt og bli regulert av FRP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.